#1 Skrevet November 15, 2013 Har en 93 modell audi 80 med 2.3 ng motor. har periodiske problemer med at når gassen blir sluppet, går turtalle i dass og bilen dauer. Noen her so har peiling på hva det kan vere? Har prøvd å lese litt rundt, å ser at folk fåreslår forgasseren, isåfall, finnes det en grei guide på dette en plass? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 15, 2013 Det er ikke noen forgasser på bilen din, den har mekanisk innsprøytning, kjent som Bosch KE-Jetronic. Problemet ditt er mest sannsynlig falsk luft. Sjekk alt av gummislanger, og den store gummibelgen mellom mengdefordeleren (den med alle de blanke slangene) og innsugsmanifolden (den sølvfargede som det står "Audi" på). Det er ikke utenkelig at det er en sprekk. På min Audi 100 som har samme motoren så fant jeg en slange som var sprekt på langs, en ca 6 cm lang sprekk. Det som skjer når motoren trekker falsk luft er at innsprøytningssystemet ikke får riktig informasjon om hvor mye luft som motoren bruker. Derfor kalles det falsk luft. Dermed får ikke motoren nok bensin, og motoren stopper på tomgang. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 15, 2013 skal få sjekket opp i det så fort eg får mulighet, tusen takk for enkel forklaring! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 15, 2013 Som Per sier, er nok falskluft. Har markert på bilde de slangene du må sjekke. Sjekk også slangen til air shroud. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 16, 2013 Det kan jo være tomgangsregulatoren som ikke er helt god, det hjelper ofte å gjøre den ren inni og det kan gjøres med elektrospray. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 17, 2013 Sant det Christoffer, men først og fremst skal man sjekke for sprekte og dårlige slanger. Hvis ikke man finner noe så er tomgangsregulatoren det neste man bør sjekke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 17, 2013 Det er jo lurt å ta en rens på tomgangsregulatoren da den må av uansett for å få sjekket slangene som går langs innsugsmanifoilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...