Xenon,Ballast eller reflektor? hva er grunnen for dårlig lys?

Anbefalte innlegg

Hi folks!

 

Nå som høst/vinter mørket er over oss har jeg begynt å få problemer med å se når jeg kjører, er verst når det regner!

 

Har søkt litt rundt på forumet ikveld å finner mange forskjellige svar... å har da blitt veldig forvirret :confused:

Bilen (Audi A4 B7 08 mod) har originale xenon lykter der pærene ser ut til aldri å ha blitt skiftet.

Har ikke sjekket om reflektoren til lyktene er blitt matte eller brent da jeg vil helst ikke åpne dem for å skade noe...

Siste er ballasten om den har mulighet for å bli gåen?

 

Spørsmålet mitt er da:

- Hva er den lureste alternativet for å få optimalt lys styrke uten å måtte betale flere tusen kroner?

 

Takker så mye for svar på forhånd! begynner å bli redd å kjøre om kveldene.... :(: hjelp :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du xenon i fjernlysa og? Vis ikke ville jeg handla inn xenonkit og montert det. Jeg hadde 70w 6000k i en eldre passat, og veien lyste opp som bare F***.

Eneste er at jeg ville gått for 4300k istedenfor da jeg syntes 6000k ble for blått og ble for sterk farge i regn kontra 4300k.

 

Den andre måten er å koble opp et relee fra batteriet til lysa så det er mindre strøm-tap på veien. Hvordan man kobler opp dette vet jeg ikke, men ligger masse ute av det på nettet =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nye pærer er noke veien å gå.

Hadde balasten vert kaputt hadde pærene blinka eller ikke lyst i det hele

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel bi-xenon på denne, men sjekk reflektorene. Jeg sjekket nettopp disse på min B6, og de var veldig matte :P Regner med du kan demontere reflektorene fra baksiden av lyktene, uten å spille de? :)

 

Du kan vel uansett gi nye pærer et forsøk hvis de ikke har blitt skiftet før da ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

6000k gjøre lysere lysfarge som 4300k og øker temperaturen som resulterer i raskere forbrenning reflektor.

Før eller senere må du bytte reflektorer, som økende kostnader.

eller selge bilen og la problemet til eventuelle fremtidige eier :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Eivind sier så er de Bi-xenon på denne modellen.

 

etter å tenkt litt på forslagene deres så skal jeg forsøke med å oppgradere pærene i første omgang.

Hvilken kelvin er egentlig det beste? 5000k eller 6000k ? og merker? Osram eller Philips?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du kjøper Osram eller Philips eller GE er nok ett fett, bare pass på at du får originale pærer og ikke piratkopier. Andre kinapærer bør man også styre unna for å oppnå optimalt lys.

 

Her er en Ebay-selger som har originale Philips-pærer til gode priser, da de kjøper inn en gros. http://www.ebay.com/usr/hidbulbzrus

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du kjøper Osram eller Philips eller GE er nok ett fett, bare pass på at du får originale pærer og ikke piratkopier. Andre kinapærer bør man også styre unna for å oppnå optimalt lys.

 

Her er en Ebay-selger som har originale Philips-pærer til gode priser, da de kjøper inn en gros. http://www.ebay.com/usr/hidbulbzrus

 

Takk for link Per! :)

Hvordan ser man at en har fått piratkopier eller kvalitets pærer?

noen form for merking eller lignende jeg bør se etter?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det er Przemyslaw som har postet lenger oppe i denne tråden. Jeg har installert reflektorer fra ham, og det er det et par andre i klubben smo også har gjort. Ta en kikk på denne tråden: http://forum.vacn.no/showthread.php?262607-Brent-reflektor-A4-8E-xenon

 

Da starter jeg med å kjøpe nye pærer fra ebay linken din Per, om jeg forsatt føler att lysa er litt dårlig bestiler jeg reflekorer fra Przemyslaw :)

Oppdaterer denne tråden gradvis med bilder når deler kommer :)

 

Takk igjen!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

helt sikkert de er piratkopier:http://www.ebay.com/usr/hidbulbzrus

 

 

min norsk er så ikke gode nok tenner dere forklarer hvordan dere kan gjenkjenne originale xenon

Jeg har mange filmer, men på et annet språk.

Når jeg oversette den viser på youtube

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk nesten åpna lykte husa idag... ikke en lett jobb : klø :

 

Fikk ikke skilt fra lykta men fikk tatt noen bilder av innsiden mot reflektoren..

 

IMG_1188.jpg

 

for meg ser den fin ut så jeg satser på att å skifte xenon pærer vil gjøre susen :)

IMG_1189.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk nesten åpna lykte husa idag... ikke en lett jobb : klø :

 

Fikk ikke skilt fra lykta men fikk tatt noen bilder av innsiden mot reflektoren..

 

[ATTACH=CONFIG]208643[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]208644[/ATTACH]

 

for meg ser den fin ut så jeg satser på att å skifte xenon pærer vil gjøre susen :)

 

 

ser veldig bra ut, men for sikkerhet sjekk med et lite speil som er fra toppen reflektor, og rengjør linsen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Osram Xenarc Silverstar skal visst gi opptil 30% bedre lys, og det er disse jeg skal kjøpe til Passaten nå, da den trenger nye.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ser veldig bra ut, men for sikkerhet sjekk med et lite speil som er fra toppen reflektor, og rengjør linsen

 

 

 

Vil gjør dette når pærene kommer og skal bytte dem :)

 

- - - Updated - - -

 

Osram Xenarc Silverstar skal visst gi opptil 30% bedre lys, og det er disse jeg skal kjøpe til Passaten nå, da den trenger nye.

 

Hvor kjøper du dem a? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøper de på Ebay:) I Norge er det vel 3-4000,- for to pærer, men har funnet D2S for rundt tusenlappen på bukta.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er reflektorene av rustfritt stål, aluminium eller forkrommet et eller annet? Hva gjør du for å få igjen glansen, Przemyslaw, bare polerer de?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er reflektorene av rustfritt stål, aluminium eller forkrommet et eller annet? Hva gjør du for å få igjen glansen, Przemyslaw, bare polerer de?

 

 

Orginale reflektoren er laget av aluminium eller annen metallegering avhengig av hvilken modell. Noen er laget av metall.

Jeg ikke polerre de fordi det hjelper ikke. Alle reflektorer er vasket i syre, og metalliseringen i vakumkammer så vel som i nye biler.

Derfor tåle opp til 160 000 km avhengig av tetthet frontlykter

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.