#1 Skrevet November 16, 2013 Hei! Har lenge hatt et problem med fuktighet i tenningssystemet. Har fått mange tips om å skifte fordelerlokk, pluggkabler og tennplugger. Dette koster jo ikke allverden, men jeg lurer på om jeg skal skifte alt på en gang, eller om jeg kan begynne med å skifte fordelerlokk og plugger. Kommer det fuktighet i pluggkablene? Noe mer jeg bør skifte mens jeg først er i gang? Innsugsbelgen er allerede skiftet pga falsk mistanke om hull. Takker for alle tips! Og tar gjerne imot flere! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 16, 2013 ja, hvorfor ikke bytte om det er gamelt men kan jo være noe annet som går bananas av fukt også fuktighet kan jo oppstå inni hettene, men ikke i pluggkabelen. da er det no galt med den i allefall.. fin ting om du har problemer med bilen når det er fuktig er og bruke ei spruteflaske og dusje kabler og tenningsanlegg for og se om du får overslag noen plass 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 16, 2013 Tror ikke det er så veldig gammelt, men sliter uansett med fuktighet. Regner med at verkstedet vil ta seg ekstremt godt betalt for å feilsøke. Derfor har jeg lyst å prøve selv. Dusje med vann? Hmm, den må du nok forklare litt nærmere.. Brukte motorvask og litt vann, forsiktig på motoren. Tok meg en time å få start på bilen igjen.. Når den først starter og har gått seg varm, går den som en drøm. Den starter alltid på første ved minusgrader eller sol, mens når det er antydninger til regn i luften tar det lang tid å få start.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 16, 2013 Har forresten en tråd der problemene er nærmere beskrevet, den heter Audi 80 cab startvansker i fuktig vær 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 17, 2013 duf år heller linke den men ta ei slik dusjeflaske ala jif. fyll med vann, og sprut på pluggledninger, coil, strømplugger, fordelerlokk etc. dette for og skape et fuktig miljø mens bilen står og går på tomgang. man kan da finne årsaken til hvorfor den oppfører seg slik når det er fuktig, for den skal jo ikke det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 17, 2013 Får ikke til å linke den med telefonen.. Men det er ikke noe problem om jeg allerede har fått start på bilen, da kan jeg kjøre i pøsregn med panseret åpent. Det er kun startvansker. Menmen, får prøve å skifte litt deler. Når jeg har skiftet alle deler på hele motoren til slutt vil det vel være i orden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 18, 2013 Det jeg ville gjort er og starte og skifte de delene som er billigst først som da er fordelerlokk, rotor/fordeler og plugger. Slitt/utett fordeler fører ofte til startvansker, dårlig gange osv i fuktig vær, men også tørt vær om det virkelig er slitt. Hadde samme greia på en Opel Calibra Turbo for noen år siden, skiftet fordelerlokk og rotor/fordeler så var den god som ny Skiftet dette først da prisen på et nytt pluggkabelsett var ganske mye dyrere enn fordelerlokk, rotor/fordeler og nye plugger, så startet i det små og det løste problemet mitt den gang i allefall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...