#1 Skrevet Mai 25, 2005 Skulle gjerne hatt lykteglasset, er det mulig å få kjøpt nytt? Eventuelt er det mulig å ta det laust, å få reingjordt det på innsida, for deretter å montere glasset at? Har litt renning på insida av glaset. Tips mottas. Nye lykter blir ikkje kjøpt, 8500 kr pr lykt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 4, 2005 åpnet facelift(ikke xenon) lyktene mine for å putte inn angel eyes. Putta de i stekeovnen på ca 150 grader i ca10 min. Da er det bare å dra glasset av, husk å skru ut den torx-skruen som er på baksiden av glasset. For å få det på igjen er det bare å varme glass og lykt på nytt og presse sammen. Varma litt for mye på det ene glasset(170grader), da ble det bittesmå sprekker i glasset. La på en runde med silikon rundt skjøten for å være sikker på at det ble tett. Sendte mail til Hella med delenummeret på glass og den krom lista inni lykta og spurte om det var mulig å kjøpe løst, men det gikk ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 4, 2005 åpnet facelift(ikke xenon) lyktene mine for å putte inn angel eyes. Putta de i stekeovnen på ca 150 grader i ca10 min. Da er det bare å dra glasset av, husk å skru ut den torx-skruen som er på baksiden av glasset. For å få det på igjen er det bare å varme glass og lykt på nytt og presse sammen. Varma litt for mye på det ene glasset(170grader), da ble det bittesmå sprekker i glasset.La på en runde med silikon rundt skjøten for å være sikker på at det ble tett. Sendte mail til Hella med delenummeret på glass og den krom lista inni lykta og spurte om det var mulig å kjøpe løst, men det gikk ikke. avansert... må du varme dei for å få det av altså.. dete r jo clips på toppen. eg trudde desse kanskje holdt glasset. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 4, 2005 Regner med disse lyktene er som de fleste andre lykter.. Stekeovn er vel og bra, men samtidig litt "spooky" spør du meg.. Når jeg åpna lyktene til golfen, tok jeg bare vekk de klipsa det her er snakk om, varmet så opp silicon'en med en hårføner rundt kanten og trakk forsiktig glasset ifra... vær forsiktig og IKKE stress med å få av, varm så mye at du ikke risikerer at glasset sprekker når du demonterer... Når du skal ha det sammens igjen, kan du enten varme opp siliconen igjen... men det beste er nok å prøve å fjerne mest mulig av den gamle silicon'en... for deretter å lime sammens på nytt. Brukte sicaflex på mine, og det funket utmerket. Ha på nok, og tørk vekk det som eventuellt blir "gris" på utsia. Er forsåvidt litt skummelt å drive med sååå dyre lykter da.. men men... om du er forsiktig, så går det sikkert bra. Mvh Trond Wiggo 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 4, 2005 Ja det er jevla spooky.... kanskje eg lar det være litt dogging på dei, og litt renning på innsida... koster liksom 8500 kr nye. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 4, 2005 du greie ikkje å "tørke" dem opp om du lar bilen stå med langlysa på ei LANG stund heller? nærlysa hjelpe jo lite, sia xenon ikkje utvikla varme (nesten) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 4, 2005 du greie ikkje å "tørke" dem opp om du lar bilen stå med langlysa på ei LANG stund heller? nærlysa hjelpe jo lite, sia xenon ikkje utvikla varme (nesten) joda, dei tørker oppatt, men det er akkurat som om det er merker etter renning på innsida. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 5, 2005 Ja det er jevla spooky.... kanskje eg lar det være litt dogging på dei, og litt renning på innsida... koster liksom 8500 kr nye. 8500,-? Det må være hos en VW-Audi forhandler i tilfelle.. Jeg fikk mine (originale facelift lykter ja) fra NBS til jul. Far min hadde glemt å gjemme lappen, og der stod det litt over 3000,- for paret. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 5, 2005 8500,-? Det må være hos en VW-Audi forhandler i tilfelle.. Jeg fikk mine (originale facelift lykter ja) fra NBS til jul. Far min hadde glemt å gjemme lappen, og der stod det litt over 3000,- for paret. hehe... koster nok 8500 kr pr stk ja, MED XENON... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 5, 2005 Må huske at dere her snakker om to forskjellige ting.. Roar snakker om ekte xenon lamper... og de er "noe" dyrere enn vanlige facelift-lykter Edit: Du kom før meg der Roar.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 5, 2005 hehe... koster nok 8500 kr pr stk ja, MED XENON... Da er det annen ting..Seff. Hadde akkurat stått opp så jeg skylder på det. Men hva er da selve forskjellen på lykta? Men om innmaten, utseende er det samme. Så kan det jo kanskje like greit bare å kjøpe de samme som jeg fikk, Om alt Xenon greine er i behold tenkte jeg på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...