#1 Skrevet November 16, 2013 jeg hadde veldig ustabilt turbotrykk og kjøpte en ny n75 ventil, men nå lader den mindre enn ved den gamle. Den ladet 1.2-1.3 med den gamle ventilen og nå lader den maks 1 ved fult trykk i 4gir. noen som veit hva som kan være feil? gjelder en a4 b5, 1.8tq forresten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 16, 2013 Er den chippet? Orginal trykk er vel 0.8 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 16, 2013 jeg har ikke chippet den, men siden den har ladet 1.2-1.3 fra da jeg kjøpte den så har jeg bare regnet med at den har vært chippet. eieren før jeg meg visste ikke om den var chippet han heller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 17, 2013 Dersom du har sett ladetrykk på 1.2-1.3 og måleren viser sånn någrelunde korrekt så er den chippet. Orginal software ville gitt fuel-cut lenge før du en gang når 1bar, orginalt ladetrykk ser du 0.65-0.7bar, fuel-cut slår vel inn ved 0.85bar med orginal software. Det skal være forsjellige N75 ventiler og få tak i, en J modell blant annet, noen skal gi litt høyere trykk enn andre gjør. Dersom du søker litt på forumet så finner du nok ut av det, dette har vært diskutert mange ganger mener jeg og huske 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 17, 2013 Jeg ser ikke helt hvordan n75 kan være med på å gi høyere/lavere trykk. det er da bare en magnetventil, som enten er åpen eller lukket? Kan forstå at det fins forskjell på hvor fort den åpner/lukker, men er da motorstyringen som bestemmer når den skal åpne? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 17, 2013 Slik jeg har forstått det så er ventilen proporsjonal... Den ligger da hele tiden å slipper inn nok luft til wg'en for å holde trykket nede. Når den er stengt øker trykket og visa versa. Når bilen chippes endres ladetrykket ved å endre strømmen til ventilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...