Ultimate felgstørrelse Golf 4?

Anbefalte innlegg

Hallo! :)

 

Jeg driver å leter etter sommerfelger for min Golf 4 Variant 4 Motion nå.. Det jeg har lyst på er skikkelig concave felger! :)

For å få det utseende jeg er ute etter, må jeg opp i 9,5" bredde.. Men hvordan passer dette? ET ligger på 38-30 ca..

 

Vet at alt går, men jeg har ikke lyst til å gjøre altfor mye for å få det til å passe! Må jeg bite i det sure eplet å gå for 8,5 bredde og heller space ut det som trengs?

 

Håper på noen tips og råd fra noen felgnerder! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bl.a lyst på Rota T2R og Rota Grind begge er 18 x 9,5 ET 38

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallo! :)

 

Jeg driver å leter etter sommerfelger for min Golf 4 Variant 4 Motion nå.. Det jeg har lyst på er skikkelig concave felger! :)

For å få det utseende jeg er ute etter, må jeg opp i 9,5" bredde.. Men hvordan passer dette? ET ligger på 38-30 ca..

 

Vet at alt går, men jeg har ikke lyst til å gjøre altfor mye for å få det til å passe! Må jeg bite i det sure eplet å gå for 8,5 bredde og heller space ut det som trengs?

 

Håper på noen tips og råd fra noen felgnerder! ;)

 

Det er meg bekjent litt dårlig plass innover foran på Golf 4, så det må nok sjekkes. 9,5 ET35 kan butte OG krever valsing av skjermene pga at det bygger langt ut, så det høres ikke så greit ut, 8,5 er nok det beste dersom man ikke skal ta den helt ut. 9,5 går nok bra bak. 225 dekk.

 

Ville personlig gått for 19 tom da jeg synes 225/40 er litt mye dekkside og 225/35 blir litt smått og lavt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags understell har du?

 

Rota? Vel er ikke noen fan av kopifelger. Måtte le her for en stund siden da er gikk ut og advarte mot Rotakopier:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, er et problem at det er 4 motion! :P Hadde jeg hatt fwd så hadde jeg valgt 8,5 forran og 9,5 bak :) Jeg har ikke kjøpt understell ennå, men blir Supersport Black Evolution, mest sannsynelig.. Også bytte stabbstag og lenkarmer :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke et problem at det et 4-motion. Bare å finne dimensjoner på dekkene som tilsvarer noenlunde sammen. Se på R32en til Finn Kristian Kleppe her inne f.eks.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Frode Gimnes hadde 9,5x19 rundt om på sin R32, tror han hadde KW. Slik jeg ser det er 4wd en fordel. Ser mye bedre ut med senking bak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 9,5x18" ET 35 med 225/40 bak på min mk4 4-motion. Supersport coilovers uten justeringsmutter bak. Har liggende justerbare camberstag men de er ikke montert enda.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes 18" er finest på Golf 4.

 

Vi kjørte 9 x 18 ET40 på vår Golf 4 i fjor, da hadde vi itillegg en 20mm spacer bak og 10mm foran uten at det subbet.

Dekkdim var 215/35-18.

 

Supersport BlackEvo justerbart.

 

243237_270974699680993_1291705022_o.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 9,5x18" ET 35 med 225/40 bak på min mk4 4-motion. Supersport coilovers uten justeringsmutter bak. Har liggende justerbare camberstag men de er ikke montert enda.

 

Hva kjører du forran da? :)

 

Jeg synes 18" er finest på Golf 4.

 

Vi kjørte 9 x 18 ET40 på vår Golf 4 i fjor, da hadde vi itillegg en 20mm spacer bak og 10mm foran uten at det subbet.

Dekkdim var 215/35-18.

 

Supersport BlackEvo justerbart.

 

243237_270974699680993_1291705022_o.jpg

 

 

Hjulene på den golfen sitter perfekt, Håkon! Det vil si at dere hadde 9" felg med ET 30 da? (medregnet spacer) kom det litt på utsiden skjermen, forran?

Eller vil det være sikkrest å gå for 8,5" og space ut?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva kjører du forran da? :)

 

Forran har jeg 8,5x18" med ET35 der og mener jeg og huske. 205/40 dekk. Ikke helt optimalt mtp. 4-motion, men skal skifte dekk til neste sesong.

 

15zfp6r.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.