Anbefalte innlegg

Hei.

Har hatt på vinterdekkene (15") i 2 uker nå, og i det siste er dekktrykksvarslingen kommet ganske ofte.

Har sjekket at det er rett trykk i dekkene iht. det som er påskrevet bilen og på den dimmen som er. Resett holder den borte i kanskje etpar dager før den kommer igjen. Iflg. manualen er det ikke feil på hjernen eller lignende, men faktisk noe med dekkene.

Ser ingen skader eller lignende på dekk, ser heller ikke ut som jeg har for lite luft eller for mye.

Noen andre som har vært borti dette? 2013 VW Polo 1.2 TSI som har rulla 23000.

Må vel bare krype til Møller i morgen for å høre hva dette er.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik jeg har forstått det så måles ikke faktisk dekktrykk, men forskjell i rullehastighet på dekkene, når denne blir for stor så varsler den om at det er feil dekktrykk. Er dekkene like mye slitt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ta å dobbeltsjekke dette, men dekkene var ny i fjor rett fra forhandler når jeg henta ut bilen. Så de skal jo ikke ha blitt slitt på en stakkars liten sesong? Mesteparten av de 23000km er rullet på sommerdekkene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel mulig å kalibrere/nullstille?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en egen innstilling i kjørecomputeren som heter vinterdekk, hvis du huker av på den så kanskje det hjelper.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, det er en sånn knapp i hanskerommet som selgeren på Møller sa jeg bare skulle bruke når vinterdekkene skulle på, men jeg har resatt/kalibrert senest i går. Og når jeg skulle kjøre i dag kom den på igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en egen innstilling i kjørecomputeren som heter vinterdekk, hvis du huker av på den så kanskje det hjelper.

Vet du hvor jeg finner denne? Jeg leste noe om det i manualen, men jeg syns det ser ut som jeg har en ganske "light"-versjon av kjørecomputer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husker ikke helt, husker bare jeg så det i menyen på min venninner 2013 Polo når jeg hjalp henne legge om til vinterdekk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mens vi er inne på dette. Er det mulig og fjerne hele greiene med VagCom? Ligger inne med konstant feilmld på en A8 2006 mod.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vinterdekk valget er for speedo korreksjon +/- 5-10km/t ved for små eller store dekk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, hvis du ikke kjører nøyaktig samme størrelse på sommer og vinter, vinterdekk er som regel mindre selv om det er samme dim.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vinterdekk valget er for speedo korreksjon +/- 5-10km/t ved for små eller store dekk

Er du sikker på det? Hos meg sier den bare fra at nå kjører jeg over hastigheten jeg har satt hvis jeg gjør det.

Tror den er ment for f.eks biler som vanligvis kan kjøre i 210 med sommerdekk også kanskje vinterdekk er godkjent for opp til 170 så kan du sette varsel på det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var speedo korreksjon på kompisen min sin Octavia 2009, den hadde dekktrykk system også. Valget har eg ikke på min Touran 2008 uten dekktrykk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. Jeg har en sånn fartsmålingssak som skal si i fra om jeg kjører over en angitt hastighet, er det denne dere snakker om nå? Den kan jeg jo sette selv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar iallefall turen innom Erik Arnesen på Bryn på fredagen for å sjekke systemet, får ta det på mobilitetsgarantien.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk telefon nå om at bilen var ferdig. De fant en softwarefeil som slo ut på dekktrykksmåler. Den er visst koblet mot abs i tillegg. Patch så var den ok sa de. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var speedo korreksjon på kompisen min sin Octavia 2009, den hadde dekktrykk system også. Valget har eg ikke på min Touran 2008 uten dekktrykk

jeg har dette på både 99mod s4 og 13/14 mod Caddy, ingen av disse har dekkteykk varsler.

Men uansett fint at feilen er fixet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ny software og alt iorden..? Ja, man skulle jo tro det. I går var varselet tilbake igjen. Ville ikke la seg resette før etter at motoren var slått av og startet igjen. Ser at denne kan ha kommet i sammenheng med test av føre og når ABS slo inn.

Ny time på Erik Arnesen Bryn for å få de til å sjekke opp. Litt irriterende.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De fant ikke noe andre gang. Virket som at dette har skjedd før med polo ved hard oppbremsing slik at ABS slår inn eller ved pådrag så antispin slår inn. Får bare håpe at jeg ikke blir plaga. 2 ganger gratis sjekk med lånebil er finfin service for min del.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har det samme på min fabia,er jo ca samme bilen,ifjor var det ikke noe problem,men fått opp varsel noen ganger nå i vinter uten det er noe galt med trykk,litt irriterendes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om Fabiaen din er av nyere modell ville jeg vel anbefalt å tatt turen innom Møller for den softwareoppgraderingen de gjorde, så er iallefall den ute av verden. Ellers er det jo bare å resette selv, dog etter sjekk av dekk og trykk. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.