Boltsirkel og innpress 1983 80 quattro?

Anbefalte innlegg

Hei :)

Noen som kan si meg hva meg boltsirkelen og innpresset på en 1983 Audi 80 Quattro 5E er? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Original innpress mener jeg er ET45 på 6x14 felger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei :)

Noen som kan si meg hva meg boltsirkelen og innpresset på en 1983 Audi 80 Quattro 5E er? :)

 

Jeg har laget denne listen som ligger klistret øverst i dekk og felg tråden:

http://forum.vacn.no/attachment.php?attachmentid=190281&d=1361295601

 

I følge denne skulle Audi 80 B2 ha boltsirkel 4x100, men mulig det er en feil, det burde vi få avklart. Kanskje vedkommende som hevdet 4x108 kan uttrykke hvor sikkert dette er?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kikket på den, men blei usikker angående quattro så ville spørre for å være sikker :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kikket på den, men blei usikker angående quattro så ville spørre for å være sikker :)

 

Har fått bekreftet at det er 4x108 på 5 sylindret Audi 80 quattro 83-84 (B2), så lista må utvides...gjøres på neste revisjon.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I følge denne skulle Audi 80 B2 ha boltsirkel 4x100, men mulig det er en feil, det burde vi få avklart. Kanskje vedkommende som hevdet 4x108 kan uttrykke hvor sikkert dette er?

 

Både Audi 80 B2 og Audi 100 C3 fantes med to forskjellige boltsirkler, uten at det finnes et konkret system på hvilke biler som har hva.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Både Audi 80 B2 og Audi 100 C3 fantes med to forskjellige boltsirkler, uten at det finnes et konkret system på hvilke biler som har hva.

 

I følge bror, så skal det være slik at Audi 80 quattro (136 hk og 5-syl) hadde 4x108 bolt, mens de andre, også 5 syl, hadde 4x100. Dette ble "rettet" da Audi 90 kom og det ble et litt mer forutsigbart system.

 

Har oppdatert Audi-listen med dette, samt lagt ut ny for VW også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I følge bror, så skal det være slik at Audi 80 quattro (136 hk og 5-syl) hadde 4x108 bolt, mens de andre, også 5 syl, hadde 4x100. Dette ble "rettet" da Audi 90 kom og det ble et litt mer forutsigbart system.

 

Vel, det egentlige svaret er at bilene som var utstyrt med 239 mm bremser hadde 4x100, mens de som var utstyrt med 256 mm bremser, kom med 4x108. Hovedsaklig var det naturligvis modellene med større motor som også hadde de større bremsene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.