Audi 80 tdi, Glødeplugg kjølevannsvarmer? Funnet ledningsnette i motorom..

Anbefalte innlegg

Heisann!

I disse kalde periodene er det forferdelig og kjøre diesel om moringen, hehe :P Men kom tilfeldigvis over at noen Audi 80 tdi kom med ekstra varmer i kjølevatnet. Når jeg søkte på det, kom det opp gløde plugger, og det sto jeg trengte 3 stk. Kom da på at jeg har et sett ekstra gløde plugger ligaenes til ingenting i motorrommet, og der var det 3 stke!!

Har nå prøvd og søkt i flere timer på Google og lett, men finner ikke noe bra svar. Hvor skal disse gløde pluggene stå? Hva trengs for og få noe sånt på plass? Lednings nette ligger jo der allerede så.

20131117_131936_zps6ab195d6.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Disse glødissene skal sitte i bakre vannflens, bak på toppen, men jeg tipper flensen din er byttet ut med feil en gang i tiden.

Det du kan gjøre er og sjekke om du har strøm i hettene når du starter bilen kald en dag.

Da er det jo quik fix , få ta i riktig flens og riktige plugger så får du en litt kjappere oppvarming på kjølevannet ;)

Hadde slik i min 01 A4 også, alle pluggene var defekt, ble bra forskjell når jeg byttet de ut. :)

Pluss at jeg hadde eber dieselvarmer da...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, dette høres kjekt ut!:D tok og målte isted, men da var jo motoren varm allrede. Om noen har delenr på denne flensen, hadde det vert suuupert!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mål når motor er kald du.

Hmmm, hadde jeg hatt etka så skulle jeg funnet den for deg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett igjen en sånn Audi side som man finner på nette, men fant den ikkje på dele listene der. men om noen med etka kunne sett, hadde det vert flott! :) Er snakk om en 1994 Audi 80 tdi, med 1z, nyere type 1zen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

finner lite i etka på flens med plasser til slike glødeplugger :)

det jeg finner av flens til toppen på siden er delnr: 028 121 144M - Flens med tetningsring - 1Z

men, bildet kan jo selvsagt lyve, skjedd før det :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant en sånn flens på eBay for et par uker siden, men nå finner jeg den ikke igjen. Den kostet ca 270,- inkl frakt. I tillegg må du ha glødepluggene, de har dem også på eBay (ikke samme som til dieselgløding(.

Jeg har en A6 1.9TDI som jeg tenkte å montere dette systemet i da det ikke er originalt, så jeg må legge opp eget ledningsnett.

Ser du hvor glødepluggene får styrestrøm fra? litt enklere å legge det opp skikkelig hvis jeg vet hvor jeg hente styrestrøm. Regner ikke med at disse skal gå hele tiden...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann Ted!:)

Hmm! hadde eg funnet en, hadde eg bestilt en med en gang! Men etter som eg har forstått, er det som oftest på usa modeller det var ekstra varmer?

Manglet strøm i mine når motoren var kald, så må finne ut hva som skal til for og få liv. men du kan jo sjå på elektronik skjema til bilen og finne ut der? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Inntresant!! Fant den også på tegninge av 95 mod a4 :) Ser ut som den passe ahu, 1z og afn. skulle da tro det er bolt on på min å da ?

Må høre me møller hva dem skal ha! Eller noen her som jobber på møller og kan sjekke pris? delenr: 028121145E

hmm!! Må se om eg får fram strøm til kablene og nå. Hadde vert supert med en diesel som ble ivertfall litt fortere varm! 10 min før det er lunk i kabin..

Fant også el skjema!:) Og rele nr 9 under dash er til glødevarmer. Må sjekke om dette står hos meg! http://s2central.net/80TDi/Schematics/C-B4-94/C-46-all.pdf

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.