Anbefalte innlegg

Heisann, nylig skaffet meg b5 TQ med TSQ hjerne, K04 turbo og S4 coiler, men opplever at ladetrykket henger seg på 0.5 - 0.7 bar på turbotrykkmåleren (Når dette skjer virker det som at bilen bremser).

Er det en enkel fiks på dette?

 

Edit: Er APU motor :)

 

Mvh Magnus Helseth :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fått tips om at det kan være n75 ventilen som kan forårsake det. Kan det stemme? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Først av alt, hvilken chip har du i denne hjernen med denne k04 turboen?

Denne 'TSQ' hjernen du snakker om her er i utgangspunktet ikke mappet for denne turboen så her vil det kunne skape trøbbel.

Ved noe særlig mer enn 0.75-0.8bar vil du få fuelcut, eller tilsvarende som forhindrer turbo og lade mer enn dette, da det orginale mappet/chippen i denne ECU'n ikke er laget for dette, og heller ikke oppgradert turbo.

 

Kan du utdype litt mer hva du mener med at det virker som bilen bremser? Fjusker den eller drar den bare ikke mer, eller får den motstand?

 

Om du har 'TSQ' hjerne eller vanlig 150hk spiller ingen rolle når du har skiftet turbo til en som ikke skal være der.

S4 coiler, den var litt ny, noe du kan utdype? Aldri hørt om dette før på en 1.8T motor..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok en bilselger som har en teori om at coiler fra 2.7t er forskjellig fra 1.8T og at en TQS ECU er ENORMT mye bedre enn en fra vanlig 150hk :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bremsing: Når jeg kommer på 0.5 bar så står den der og det durer i motor/bil og den stopper på 4000 rpm.

TSQ hjerne: Eneste jeg vet om den er at forrige eier sa at det ble gjort hos TSracing i Molde.

 

Beklager at dette er veldig vage svar/spørsmål.. Er relativt ny til alt med tuning av motor. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da må du få sjekket feilkoder på den bilen din..

 

Er ECU/motorstyring satt opp for den turboen du har da? Det er en av de første tingene du bør finne ut av.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk opp dette på vagcomen til en kompis.

-------------------------------------------------------------------------------

Address 01: Engine Labels: Redir Fail!

Part No: 4B0 906 018 AA

Component: 1.8L R4/5VT 0001

Coding: 05201

Shop #: WSC 78131

VCID: 60CF5418E0ACCE1EF43-5140

 

3 Faults Found:

16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1

P0134 - 35-00 - No Activity

17964 - Charge Pressure Control

P1556 - 35-10 - Negative Deviation - Intermittent

17931 - Crash Signal from Airbag Controller

P1523 - 35-10 - Implausible Signal - Intermittent

Readiness: 0000 0000

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har altså ingen aktivitet ved lambdasonden din ser det ut som.

Du har også et problem med 'Charge pressure control' som igjen kan bety N75 ventilen din.

 

Det er det som er relevant for dine problemer, men uansett, først og fremst må du finne ut hva slaks chip/map som står i denne motorstyringen din.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk du noe fornuftig svar hos TS?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var ikke TS som hadde chippet den lell, var OCT tuning. :) Audien har vært demobilen deres:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var ikke mye... sa at det var universal mapping elns

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.