#1 Skrevet November 17, 2013 Heisann, nylig skaffet meg b5 TQ med TSQ hjerne, K04 turbo og S4 coiler, men opplever at ladetrykket henger seg på 0.5 - 0.7 bar på turbotrykkmåleren (Når dette skjer virker det som at bilen bremser). Er det en enkel fiks på dette? Edit: Er APU motor Mvh Magnus Helseth 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 18, 2013 Fått tips om at det kan være n75 ventilen som kan forårsake det. Kan det stemme? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 18, 2013 Først av alt, hvilken chip har du i denne hjernen med denne k04 turboen? Denne 'TSQ' hjernen du snakker om her er i utgangspunktet ikke mappet for denne turboen så her vil det kunne skape trøbbel. Ved noe særlig mer enn 0.75-0.8bar vil du få fuelcut, eller tilsvarende som forhindrer turbo og lade mer enn dette, da det orginale mappet/chippen i denne ECU'n ikke er laget for dette, og heller ikke oppgradert turbo. Kan du utdype litt mer hva du mener med at det virker som bilen bremser? Fjusker den eller drar den bare ikke mer, eller får den motstand? Om du har 'TSQ' hjerne eller vanlig 150hk spiller ingen rolle når du har skiftet turbo til en som ikke skal være der. S4 coiler, den var litt ny, noe du kan utdype? Aldri hørt om dette før på en 1.8T motor.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 18, 2013 Er nok en bilselger som har en teori om at coiler fra 2.7t er forskjellig fra 1.8T og at en TQS ECU er ENORMT mye bedre enn en fra vanlig 150hk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 18, 2013 Bremsing: Når jeg kommer på 0.5 bar så står den der og det durer i motor/bil og den stopper på 4000 rpm. TSQ hjerne: Eneste jeg vet om den er at forrige eier sa at det ble gjort hos TSracing i Molde. Beklager at dette er veldig vage svar/spørsmål.. Er relativt ny til alt med tuning av motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 18, 2013 Da må du få sjekket feilkoder på den bilen din.. Er ECU/motorstyring satt opp for den turboen du har da? Det er en av de første tingene du bør finne ut av. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 18, 2013 Fikk opp dette på vagcomen til en kompis. ------------------------------------------------------------------------------- Address 01: Engine Labels: Redir Fail! Part No: 4B0 906 018 AA Component: 1.8L R4/5VT 0001 Coding: 05201 Shop #: WSC 78131 VCID: 60CF5418E0ACCE1EF43-5140 3 Faults Found: 16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1 P0134 - 35-00 - No Activity 17964 - Charge Pressure Control P1556 - 35-10 - Negative Deviation - Intermittent 17931 - Crash Signal from Airbag Controller P1523 - 35-10 - Implausible Signal - Intermittent Readiness: 0000 0000 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 18, 2013 Du har altså ingen aktivitet ved lambdasonden din ser det ut som. Du har også et problem med 'Charge pressure control' som igjen kan bety N75 ventilen din. Det er det som er relevant for dine problemer, men uansett, først og fremst må du finne ut hva slaks chip/map som står i denne motorstyringen din. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 18, 2013 (endret) Har sendt mail til TS-Racing nå, får håpe jeg får svar i løpet av morgendagen! Men hva er en eventuell erstatning for N75 ventilen da? Elektronisk Boost Kontroller? http://www.ecstuning.com/Audi-B5_A4-Quattro-1.8T/Engine/Turbocharger/Boost_Control/ ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 22, 2013 Fikk du noe fornuftig svar hos TS? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 22, 2013 Var ikke TS som hadde chippet den lell, var OCT tuning. Audien har vært demobilen deres:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 23, 2013 Og dere konkluderte med hva? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 23, 2013 Det var ikke mye... sa at det var universal mapping elns 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...