#1 Skrevet November 18, 2013 (endret) :)har en Audi a6 2,6 v6 quattro c4 1995 mod km 255000 km manuel gir. den vil ikke starte, den er etter å tenner men vil ikke starte, den kan stå i noe dager så starter den, men vis jeg stopper den vil den ikke starte: mad : ,fikk gnist på 4 plugger, så da sa di at coiln va gåen. byttet ny coil, men vil ikke starte, har nu gnist på alle plugger. men starter ikke, 1, vist hallgiver er defekt, får man gnist til pluggene, 2, vist veivsensor er gåen(er vist 2 stk av dem?)får man gnist på pluggan. noen som kan fortelle hvordan det funker, noen som har vert borti det samme. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 18, 2013 Garantert hallgiver. Om den får gnist 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 18, 2013 Er det kommer bensin,prøv me start gass eller les med VCDS feil code. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 19, 2013 info.Veivakselen posisjonssensor også kjent som veiven posisjonssensor er en elektronisk enhet for anvendelse i motoren for å ta opp den hastigheten ved hvilken veivakselen roterer. Denne informasjonen blir brukt av ECU til å styre tenning og innsprøytning. Sensoren består av en roterende del, vanligvis en plate, samt en statisk del, selve sensoren. Vanligvis er en Halleffektsensor er brukt som den statiske del som krever en magnet til å monteres et sted i periferien av den roterende skive, men andre deteksjonsprinsipper kan også benyttes dvs. optisk eller induktiv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 19, 2013 da e det bare å vente på veivaksel sensorene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 30, 2013 da va veivakselsensoran byttet .men motoren starter ikke. tok vag, kommer opp med mekanisk feil Intake Manifold Pressure. kode 00575.noen som vet ka det betyr. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 30, 2013 http://splashurl.com/onkwml6 Men det er ikke årsak hvorfår ikke starte. Er du set bensin, kommer eller ikke,mål bensin trykk,kanskje bensin pumpa. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 30, 2013 har hatt av bensinrøret, kommer bensin. pumpa går,den tenner etter den men vil ikke starte, slår tilbake. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 30, 2013 Setter en knapp på en av disse : -Kam-posisjons sensor , sitter på høyre topp , Hvis denne kødder , så vil man få slike problemer som du opplever. -Veiv sensor , registrer fart på motor (leser tenner på svinghjul) -trigger sensor , registrerer øvredødpunkt på sylinder 1 (leser ett punkt på svinghjul) -Bensinpumpe , kan leve litt som den selv vil. (sjekk bensintrykk , for det kan komme bensin selv om pumpa er sliten , Men det må være tilstrekkelig trykk) Men jeg vil i første omgang tippe at det er kam posisjons sensor som er problemet ditt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 30, 2013 (endret) takker for fornuftig svar:tilber: ,har byttet i dag veivsensor, triggersensor. og coil er byttet. med ny deler. da gjenstår kam pos sensor og bensinpumpe. fins det ei luke under innsugsmanifoilen med ei pakting på som kan smuldre bort. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 30, 2013 Under innsug finnes det ei luke ja , sitter på blokka. Husker ikke om denne bare går rett ned i blokka på V6 , eller om den er til for å lede kjølevannet ( på V8 mener jeg den fører kjølevannet iallefall ) om denne pakningen lekker vil det bli litt søl , men skal ikke ha noen sammenheng med dine problemer om jeg forstår deg rett Ellers er Innsugmanifolden 2 delt , og på 2.6 er den i plastikk , mens på 2.8 er den i Alu. mulig pakningen på plastikk manifolden kan bli morken. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 30, 2013 Eg har hatt 2 v6 biler å bytta kam sensor på begge ,trur du skal prøve det før du bruker meir penger på deler 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 30, 2013 ok vis det lekker dær så vil ikke mortoren starte? er det map sensor på min bil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 1, 2013 Kan du bruke org.diagnose aparat og leser feil før du bruker penger på deler. Hvis er el del diagnose kan leser,hvis er mekanisk må finer selv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 1, 2013 har hatt den inne i går på vw verksted, dem tok diagnose på motoren, kommer opp med, mekanisk feil kode 00575 Intake Manifold Pressure. kun det.er det map sensor på denne bilen. noen som har peiling? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 1, 2013 kan brennstofftrykkregulatoren eller Tomgang reguleringsventil. eller Sensor drosselventilstilling. kan noen av disse sensoran være defekt å gjøre at motoren ikke vil starte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Desember 1, 2013 Du har en MAP sensor plassert inni hjernen. Den ligger under føttene på passasjersiden. Litt tricky å få opp teppet for å få den ut. Man må kutte litt. Det går en vacuum-slange inn til en nippel på hjernen. Kanskje det er en lekkasje der? - - - Updated - - - Her ser du nippelen nederst i tråden : http://www.bilforumet.no/topic/286140-releoversikt-og-ecu-pin-out-audi-c4/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Desember 1, 2013 oki så vis det er lekkasje på slangen så vil ikke motoren starte ,er det vacuum i slangen.? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Desember 2, 2013 vis hallsensor er defekt får jeg gnist på pluggan da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Desember 4, 2013 da va hallsensoren bytta å audien våkna til liv:) takk til alle som kom med innspell 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Desember 4, 2013 Er som regel disse enkle tinga som jeg nevnte å første omgang 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Desember 5, 2013 jo det e sant, :)men har lært en masse om Audi motorer:).har bytta ny coil, veivsensoran, hallgiver. fått skjekka mapsensoren, bensin trykk. vist ikke at det fantes så masse sensora i motoren. og det fines sikkert flere også. nu burde den gå til evig tid.det har blitt nån tima med feilsøking ,burde vært laga en sammle tråd for Audi v6 motorer. man kunne sikkert begynt med hallgiver så jobba seg videre, men men. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Desember 6, 2013 et lite spørsmål, noen som vet kofor vag kommer opp med mekanisk feil, kode 00575 når det ikke er det. når det er en elektrisk feil på hallsensor? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...