#1 Skrevet November 18, 2013 Har ett problem med at turtallet ikke vil gå ned til ca 900 som vanlig, det går sakte ned til 1400 også detter det veldig sakte etter dette. Noen som vet hva dette skyldes? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 18, 2013 Kan du gi mere info.om. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 18, 2013 Dette etter vanlig kjøring du tenker på da eller? Eller etter du foreks har gitt på litt eller rusa motoren til foreks 3-4000rpm? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 18, 2013 Kanskje etter litt aggressiv kjøring ja (a) Men syns det kommer ved vanlig kjøring også. Prøvde å filme det forleden dag, skal se om jeg får den opp her 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 18, 2013 Du kan gjerne laste opp et videoklipp dersom du ønsker det. Men det er ikke unomalt at 1.8T motorene er litt treig og roe ned turtallet, dette skyldes i stor grad et tungt svinghjul. Om det er slik jeg tror det er (og ikke verre) så er dette ganske normalt for og skape en mer 'glatt og fin' overgang fra litt turtall til tomgang. Funker motoren ellers slik den skal? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 18, 2013 Ble litt rart format, men du ser hva det går i: http://tinypic.com/r/fk8kgh/5 når turtallet synker satt jeg bilen i fri og ut med clutchen. Oja, men syns det er litt mye da den ikke var sånn til å begynne med(eid den i to uker), motor funker som normalt ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 18, 2013 Det der virket veeldig tregt ja, lest ut feilkoder? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 18, 2013 Nei, jeg har ikke vagcom så har ikke fått gjort det ennå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 18, 2013 Det der var i absolutt seineste laget ja. Sjekk over at du ikke har noen vaccumlekkasjer noen plass, det kan minne litt om det. Ellers er også en ting du bør gjøre, få lest feilkoder. Kan være gasspjeld også som ligger og kødder det litt til for deg. Har du turbotrykksmåler i bilen din? Hvilket vaccum viser den på tomgang og motorbrems i såfall? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 18, 2013 Hehe, er ikke så erfaren på motor ennå men når jeg skal sjekke etter vacumlekkasjer skal jeg bare høre etter en luft lekkasje da? Ja, det er jeg tenkt også men det kjennes ut som det åpner og lukker ganske smertefritt. Har turbotrykksmåler så skal ta meg en tur ut etterpå og se litt mer på det. På tomgang ligger den på -1 tror jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 18, 2013 Se hvor mye du har på tomgang når motoren har gått noen minutter (blitt varm). Dersom du har så mye som -1 på motorbrems og kansje -0.7-0.8 på tomgang så er sjangsen for vaccumlekkasje liten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 18, 2013 Ser det ligger på 0,8 på tomgang og 0,8-0,6 på motorbrems. Om dette kan stemme, tror ikke den turbostrykksmåleren er fra øverste hylle Dette er når motor har driftstemperatur. Det er ikke alltid den detter så fort forresten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 19, 2013 Du burde nå ha mer vaccum på motorbrems enn tomgang for og si det slik. Få lest av feilkoder først og fremst, men det skader jo ikke og ta en titt i motorrommet og se over alle slanger om noen er dårlige/mårkne Hvor mye opplever du i maks ladetrykk da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 20, 2013 Du burde nå ha mer vaccum på motorbrems enn tomgang for og si det slik. Få lest av feilkoder først og fremst, men det skader jo ikke og ta en titt i motorrommet og se over alle slanger om noen er dårlige/mårkne Hvor mye opplever du i maks ladetrykk da? Maks ladetrykk er 0.5 bar. Ser og at hvis motoren går fra høyt turtall f.eks. Ruser motoren faller turtallet så og si normalt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...