hvilken olje til Passat TDI anbefaler dere

Anbefalte innlegg

Skal ha en service på vår passat tdi 4 motion 2001 modell med bytte av aktivt kullfilter, luftfilter, olje og oljefilter.

Har hørt at disse bilene er kresne på olje. Hva anbefaler dere?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat utført denne servicen på min med samme motor. Bruker fuchs olje 5w30. Har bare positivt å si om den. Min bruker ikke olje mellom skiftene (kjører 10.000 km intervaller og har tidvis tung høyrefot og lar bilen få vise hva den er verd iblant) Har og hatt god erfaring med Castrol olje.

Oljelageret sin oljeguide er fin hvis man er usikker...

http://www.olyslager-lubricants.nl/fuchseurope/Advice.aspx?Lang=eng&s=b&type=c1f274a370c7de176e9e7012e7633121&isKioskMode=0

Men det mange merker å velge i... noen er bedre enn andre....hovedsaken er å velge en olje som oppfyller kravene til motoren, la den få temp før man gir jernet og kanskje bytte litt oftere enn hver 20-30.000 km.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Thanx

Akkurat utført denne servicen på min med samme motor. Bruker fuchs olje 5w30. Har bare positivt å si om den. Min bruker ikke olje mellom skiftene (kjører 10.000 km intervaller og har tidvis tung høyrefot og lar bilen få vise hva den er verd iblant) Har og hatt god erfaring med Castrol olje.

Oljelageret sin oljeguide er fin hvis man er usikker...

http://www.olyslager-lubricants.nl/fuchseurope/Advice.aspx?Lang=eng&s=b&type=c1f274a370c7de176e9e7012e7633121&isKioskMode=0

Men det mange merker å velge i... noen er bedre enn andre....hovedsaken er å velge en olje som oppfyller kravene til motoren, la den få temp før man gir jernet og kanskje bytte litt oftere enn hver 20-30.000 km.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.