audi 1.8 t 2001 koker og oljelampe lyser

Anbefalte innlegg

Har et stort problem med audien min og trenger veiledning. Den kokte hele tiden før og lakk olje. Har hatt den på verksted og byttet toppakning, termostat. Vannpumpa er sjekket og alt av slanger er tett. Den har blitt bedre enn det den var før og holdt jevn temperatur. Den ligger javnt mellom 90 - 100 grader.. Men i stad da jeg var ute og kjørte et par timer begynte den og koke igjen . Noen jeg kan dra til som har peiling eller er dette et kjent problem? ( erlig rød er jo litt utelukket da de tømmer kontoen for fille reprasjoner. ) motoren er også helt tett og lekker ikke olje lenger etter en del reprasjoner. Olje lampe lyser når den blir varm. Har byttet sensor i bånnpanne. Alt er gjort på verksted men har mistet litt trua på dem. Litt frustrert da jeg har påkostet motoren 25.000 og ting ikke blir bedre .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket dem at toppen var fin?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja :) den er slipt helt rett og scannet etterpå sa dem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme symptomer som du nevner her.Kunne hende at min var oppe på 100 gr noen ganger.Kunne ofte ligge og jage fra 90-100gr.

Til slutt så var det slutt på vanntrykket.Da hadde plastimpelleren løsna fra akslingen på vannpumpa.

Man kan ta en kontroll på dette ved å fjerne termostaten,og se oppi om den er sprukket/kjennes løs.

Edit:

Men når jeg ser etter at du skriver 2001 mod,så gjelder vel dette motoren med type nyere blokk?

Så da blir det litt anna,men uansett verdt å sjekke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sjekket oljetrykket i motoren? Hvilken oljelampe er det som lyser?

Er det montert slangevarmer? Hvis så, står vannlåsen med pil riktig vei?

Er det en AWT motor?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.