Anbefalte innlegg

:tilber::tilber::tilber: RÅTT!!!!!!! Jeg sier som Prodigy : DIESEL POWER!!!!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den får ihvertfall nok suppe!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle sett Jettaen min på Våler for noen år siden du da Kjetil !!! Røykla store deler av Braskereidfoss når jeg rasa rundt på bana med den stakkars 1,6 liters 1V motoren med "litt" oppjustert matetrykk : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg husker det, Pål. Jeg fikk nesten ikke puste når jeg var bak deg :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg husker det, Pål. Jeg fikk nesten ikke puste når jeg var bak deg :D
Skulle likt å sett bilder av det......har bare noen få korte glimt på den klubbvideoen fra det året. Husker ikke årstallet i farten,tror det var det året jeg vant Jetta I/II klassen med bilen. Du skulle sett bilen bakpå etter de rundene på bana.......KØLSVART av sot. Rant av sot når jeg spruta på avfetting på Shell rett ved Vålerbanen : eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror det var i 2001, første gangen jeg var på treff på Våler og første gangen jeg kjørte på banen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror det var i 2001, første gangen jeg var på treff på Våler og første gangen jeg kjørte på banen.
Sjekket akkurat pokalen min i hylla å der stod det 2001 ja..........så det kan stemme bra!! Har kun TO bilder av bilen min : gråter :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rått var det.

 

Men diesel og diesel ... den går jo på metanol

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rått var det.

 

Men diesel og diesel ... den går jo på metanol

 

Nuja.. den har ihvertfall tilleggsdyser for Metanol. Sikkert greit med et fludium som kjøler litt mer en diesel når trykket står på max.

 

Men 250hk på 1,9 dieslemotorer er vel nokså "hverdagslig" etterhvert. "Dr Diesel" i Polen (Tdimarek) har vel flere slike på sine merittliste. Sist jeg mottok nyheter fra han så hadde han tunet en 1,4 PD diesel til 168hk og 418nm : rock :

 

Mvh

KMR

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sinnsykt :tilber::tilber::tilber: Godt det er flere av oss som fyrer med diesel...;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sier det igjen; Jum Jum! Fyre med diesel!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den Skodaen er jo ingen SDI lenger, når han har montert turbo på den.

 

Når vi først er inne på dette, her er en Golf2 fra Kroatia som har montert en TDI 130 og 6-trinns fra en Fabia RS. Han har også montert dashbordet fra Fabiaen!

 

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=8022

 

street17.jpg

street06.jpg

street18.jpg

17.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Diesel er tøft!!!

 

Allt av linker til slike sider ønskes!!! både tdi og tdk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sinnsykt :tilber::tilber::tilber: Godt det er flere av oss som fyrer med diesel...;)

 

:venner:

 

er kanon med diesel, bruker ingen ting, og går ikke sååå dårlig ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Knall fin Mk2 det der... :)

 

Er det noen som har konvertert en Golf2 i norge?

Blir det mye jobb, med tanke på gløding mm.

Er vell egentlig bare å legge opp rele til det så er saken grei...

 

Er det vanlig gasswire eller er det noe elektronisk på de nyere diesel motorene?

 

Mye spørsmål dette her, kanskje noen har svar :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Knall fin Mk2 det der... :)

 

Er det noen som har konvertert en Golf2 i norge?

Blir det mye jobb, med tanke på gløding mm.

Er vell egentlig bare å legge opp rele til det så er saken grei...

 

Er det vanlig gasswire eller er det noe elektronisk på de nyere diesel motorene?

 

Mye spørsmål dette her, kanskje noen har svar :)

 

Stod en hel del på siden i utlandet, men etter det jeg forstod var det hyd clutch og elektronisk gass vaier, alt tatt i fra denne fabia dele bilen, rått prosjekt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Knall fin Mk2 det der... :)

 

Er det noen som har konvertert en Golf2 i norge?

Blir det mye jobb, med tanke på gløding mm.

Er vell egentlig bare å legge opp rele til det så er saken grei...

 

Er det vanlig gasswire eller er det noe elektronisk på de nyere diesel motorene?

 

Mye spørsmål dette her, kanskje noen har svar :)

 

Så vidt jeg forstår (og husker) så har han brukt det komplette ledningsnettet fra Fabiaen, for å få motorstyringen til å fungere. Da trenger man blant annet instrumentene, så derfor kan man gå hele veien og gjøre dashbordet også (som han har gjort).

 

Jeg husker ikke hvordan han gjorde det med pedalene, men det er ikke vaier på denne motoren. Det er mulig han har tilpasset pedalene fra Fabia, men så vidt jeg vet så kan vel pedalene fra Golf 3 TDI brukes også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar :)

 

Det er kanskje enklere med en av de tidligere modellene da, eks. TDI 90 hk motoren fra Caddy/Golf3 osv. eller er det samme greia med de også?

 

En 64hk sugediesel blir kanskje litt for lat :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hello!

I am building this car so here are some specs:

Tdi 130 HP,6 speed gearbox

fabia driveshafts

288 VR6 brakes

front axle original 1.6D golf

We won't use VR6 front axle because it is too wide and tyres will rubbing

All motor mounts from fabia

water radiator and clima radiator from fabia

all hoses from fabia

complete wirig from fabia

fabia dash with complete heating

 

pedalbox: electric gas pedal and hidraulic clutch from fabia,brake pedal from golf (no ABS, golf 16 V master cilinder) this need some welding...

 

I cut dash about 10 cm under widscreen,and I cut some metal from firewall to make room for heating box

 

Today is third day of work and I hope this will be finish in about two weeks

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er det jeg sier, Golf kan du bygge om til omtrent hva du vil, og rask du vil!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.