#1 Skrevet Mai 25, 2005 Den gjør 1/4 miles på 13,07 & 107 mph http://www.centralvwaudi.com/tdirs.wmv http://www.centralvwaudi.com/tdi.htm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 26, 2005 RÅTT!!!!!!! Jeg sier som Prodigy : DIESEL POWER!!!!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 26, 2005 Den får ihvertfall nok suppe! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 26, 2005 Skulle sett Jettaen min på Våler for noen år siden du da Kjetil !!! Røykla store deler av Braskereidfoss når jeg rasa rundt på bana med den stakkars 1,6 liters 1V motoren med "litt" oppjustert matetrykk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 26, 2005 Jeg husker det, Pål. Jeg fikk nesten ikke puste når jeg var bak deg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 26, 2005 Jeg husker det, Pål. Jeg fikk nesten ikke puste når jeg var bak deg Skulle likt å sett bilder av det......har bare noen få korte glimt på den klubbvideoen fra det året. Husker ikke årstallet i farten,tror det var det året jeg vant Jetta I/II klassen med bilen. Du skulle sett bilen bakpå etter de rundene på bana.......KØLSVART av sot. Rant av sot når jeg spruta på avfetting på Shell rett ved Vålerbanen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 26, 2005 Jeg tror det var i 2001, første gangen jeg var på treff på Våler og første gangen jeg kjørte på banen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 26, 2005 Jeg tror det var i 2001, første gangen jeg var på treff på Våler og første gangen jeg kjørte på banen. Sjekket akkurat pokalen min i hylla å der stod det 2001 ja..........så det kan stemme bra!! Har kun TO bilder av bilen min 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 26, 2005 Rått var det. Men diesel og diesel ... den går jo på metanol 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 26, 2005 Rått var det. Men diesel og diesel ... den går jo på metanol Nuja.. den har ihvertfall tilleggsdyser for Metanol. Sikkert greit med et fludium som kjøler litt mer en diesel når trykket står på max. Men 250hk på 1,9 dieslemotorer er vel nokså "hverdagslig" etterhvert. "Dr Diesel" i Polen (Tdimarek) har vel flere slike på sine merittliste. Sist jeg mottok nyheter fra han så hadde han tunet en 1,4 PD diesel til 168hk og 418nm Mvh KMR 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 26, 2005 Sinnsykt :tilber: Godt det er flere av oss som fyrer med diesel... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 26, 2005 Jeg sier det igjen; Jum Jum! Fyre med diesel!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 26, 2005 Hva med denne SDI Skoda`en som har originalt 60 dieselhester men som etter en liten touch fra TdiMaster nå har 151hk og 335Nm: http://www.streetracing.pl/forum/viewtopic.php?t=5181&postdays=0&postorder=asc&start=0 Mvh KMR 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 26, 2005 Den Skodaen er jo ingen SDI lenger, når han har montert turbo på den. Når vi først er inne på dette, her er en Golf2 fra Kroatia som har montert en TDI 130 og 6-trinns fra en Fabia RS. Han har også montert dashbordet fra Fabiaen! http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=8022 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 26, 2005 Diesel er tøft!!! Allt av linker til slike sider ønskes!!! både tdi og tdk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 26, 2005 Her er en film av en "snerten" diesel-dragster........se hvordan den parkerer den andre bilen.......DIESEL POWER http://www.cumminsracing.com/images/dragster vs. 10 second mustang.wmv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 26, 2005 Sinnsykt :tilber: Godt det er flere av oss som fyrer med diesel... er kanon med diesel, bruker ingen ting, og går ikke sååå dårlig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mai 27, 2005 Her er en film av en "snerten" diesel-dragster........se hvordan den parkerer den andre bilen.......DIESEL POWER http://www.cumminsracing.com/images/dragster vs. 10 second mustang.wmv http://www.cumminsracing.com/images/dragster%20vs.%2010%20second%20mustang.wmv Gjorde meg den friheten å fikse på linken din jeg:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet September 30, 2005 Oppdaterte bilder av Toeren fra Kroatia. En skikkelig nydelig Golf! Flere bilder på denne siden: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=8022&page=4&pp=20 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet September 30, 2005 Knall fin Mk2 det der... Er det noen som har konvertert en Golf2 i norge? Blir det mye jobb, med tanke på gløding mm. Er vell egentlig bare å legge opp rele til det så er saken grei... Er det vanlig gasswire eller er det noe elektronisk på de nyere diesel motorene? Mye spørsmål dette her, kanskje noen har svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet September 30, 2005 Knall fin Mk2 det der... Er det noen som har konvertert en Golf2 i norge? Blir det mye jobb, med tanke på gløding mm. Er vell egentlig bare å legge opp rele til det så er saken grei... Er det vanlig gasswire eller er det noe elektronisk på de nyere diesel motorene? Mye spørsmål dette her, kanskje noen har svar Stod en hel del på siden i utlandet, men etter det jeg forstod var det hyd clutch og elektronisk gass vaier, alt tatt i fra denne fabia dele bilen, rått prosjekt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet September 30, 2005 Knall fin Mk2 det der... Er det noen som har konvertert en Golf2 i norge? Blir det mye jobb, med tanke på gløding mm. Er vell egentlig bare å legge opp rele til det så er saken grei... Er det vanlig gasswire eller er det noe elektronisk på de nyere diesel motorene? Mye spørsmål dette her, kanskje noen har svar Så vidt jeg forstår (og husker) så har han brukt det komplette ledningsnettet fra Fabiaen, for å få motorstyringen til å fungere. Da trenger man blant annet instrumentene, så derfor kan man gå hele veien og gjøre dashbordet også (som han har gjort). Jeg husker ikke hvordan han gjorde det med pedalene, men det er ikke vaier på denne motoren. Det er mulig han har tilpasset pedalene fra Fabia, men så vidt jeg vet så kan vel pedalene fra Golf 3 TDI brukes også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet September 30, 2005 Takker for svar Det er kanskje enklere med en av de tidligere modellene da, eks. TDI 90 hk motoren fra Caddy/Golf3 osv. eller er det samme greia med de også? En 64hk sugediesel blir kanskje litt for lat 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Oktober 2, 2005 Hello! I am building this car so here are some specs: Tdi 130 HP,6 speed gearbox fabia driveshafts 288 VR6 brakes front axle original 1.6D golf We won't use VR6 front axle because it is too wide and tyres will rubbing All motor mounts from fabia water radiator and clima radiator from fabia all hoses from fabia complete wirig from fabia fabia dash with complete heating pedalbox: electric gas pedal and hidraulic clutch from fabia,brake pedal from golf (no ABS, golf 16 V master cilinder) this need some welding... I cut dash about 10 cm under widscreen,and I cut some metal from firewall to make room for heating box Today is third day of work and I hope this will be finish in about two weeks 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Oktober 12, 2005 Det er det jeg sier, Golf kan du bygge om til omtrent hva du vil, og rask du vil!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...