#1 Skrevet Mai 26, 2005 Hvordan er det med dekktrykket når man har tenkt å lure seg ut på bannen på våler i helga? Sies at hvis man skal kjøre fort( 120km/t over 1 time) skal man øke trykket med 4 lbs. Blei anbefalt av lokale dekksjappa å kjøre med 40 pund i dekka(18") til vanlig, men budre kanskje øke det et par hakk for banekjøring??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 26, 2005 Når jeg hadde Jettaen min som jeg hadde 8x14 felger med 195/45 14 dekk på så peiste jeg i 45 pund på alle fire dekkene!!! Gjorde det etter å ha kjørt noen runder å merket ganske stor forskjell. Satt mye bedre med 45 pund i,men ble knallhard å kjøre. Iallfall med 110 mm senk,gewinde og polyuretan-foringer Klarte å snurre på første runden en gang også,glemte at jeg hadde kalde dekk :D Uff....savner den "gokart-bilen" selv om den bare hadde en ussel 1,6 tdk motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 26, 2005 ehh øke trykket? Det blir mer varmegang i dekkene ved banekjøring enn ved vanlig kjøring, noe som tilsier at det blir varmere inni dekke også som igjen gir høyere trykk. Skal du sladde er nok tingen høyere trykk enn normalt da dekkflaten blir mindre med høyere trykk. Skal du kjøre rundetider er det seff en fordel å ha størst mulig flate på dekkene, men prøv deg fram du,det er det beste.På en super 7 som ble kjørt i historisk racing i fjor gikk vi ned med 1 pund. Hvorfor ikke mer er fordi denne bilen veier 490 kg og det er begrenset hvor mye varmegang den klarer gi dekkene med så liten vekt, men som sagt tidligere prøv deg fram.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 26, 2005 Bare kjøre noen runder det, og dra fram pyrometeret og mål begge ytterkanter av dekket og midten av dekket 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 26, 2005 Bare kjøre noen runder det, og dra fram pyrometeret og mål begge ytterkanter av dekket og midten av dekket Faktisk så fungerer de ti "pyrometrene" naturen har utstyrt deg med også ganske bra til å sjekke om du er i nærheten av riktig trykk Kjenner du at dekket er kaldere på midten så øk trykket og senk hvis varmere på midten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 26, 2005 Tror vi kjørte med 1,8-1,9 foran og 1,6-1,7 bak på rally biler når vi kjørte på asfalt. Fungerte veldig bra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...