Pipelyd fra turbo ved feil type flexirør??

Anbefalte innlegg

Heisann.

På kånebilen har det begynt å lekke litt eksos.

Det er en A3 2002 1.8T.

Jeg tipper det er flexirøret uten at jeg faktisk har fått sjekket dette 100%.

Snakket med svensen eksos, og de kunne hive på nytt flexirør for 4000kr.

Han mente også at her måtte en bruke en spesiell type flexirør med noe innlegg i, ellers fikk man en pipelyd fra turboen som ble irriterende å kjøre med..

Noen som vet hva han mener med pipelyd? Snakker vi turbo spool lyd? Er lyden "hot, or not"?

Jeg ønsker billigere løsning, og ønsker dermed å hive på et 200kr flexirør isteden for dette dyre greiene. Men vil jeg da får en irriterende lyd jeg kommer til å angre på her?

Søker raskt svar da den skal inn på eukontroll nå i slutten av uken.

Takk

Andreas

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sveisa inn biltema flexirør for den lette sum av 240kr på ein a3 1.8tq 2000 mod. ingen pipelyd, einaste pipelyden som eg kan tenke meg kan komme er vel samme som om ein kjøyre me rakrør, men spes irriterande? neeh.. blir d same so å sei at ein ikkje må sette på kn filter fordi då får du den "irriterande" dump lyden kver gong du gire: smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for raskt svar.

Blir nok sveiset inn et eller annet tilfeldig flexirør.. evt. lyd som følger med får nå bare være. Får si det er en sporty lyd om fruen skulle lure :P

Setter en bekjent mekaniker på saken. Letteste var vist å bare kappe og sveise på mens det hang på bilen. Var gjort på en time ble jeg fortalt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.