Anbefalte innlegg

Heisann, bilen min har nå begynt og fuske, og siden jeg ikke har så veldig peiling på bil så spøre jeg dere som kan det..

 

Den fusker uanz om motoren er kald/varm, spiller ingen rolle..

Noen ganger ser du bare nåla flytter seg, uten at man merker noe, andre detter turtallet drastisk og hele bilen hakker seg av gårde..

Noen ganger så går plutselig turtallet på 0, og da reagerer ikke gassen lengre heller, så da synker bare farta mens jeg ikke får gjort noe og kveler seg (noen ganger går det bra, at turtallet finner veien igjen)...

men hva kan være årsaken til dette?

 

vil bare ta med at en gang jeg starta bilen fungerte alt utenom turtallsviseren...og da fugerte bilen helt fint uten fusking, men så jo ikke hvor masse tutallet var da...men plutselig iløpet av turen begynt plutselig turtallsviseren og fungere igjen og da starta også bilen og fuske også.

 

Bilen er en corrado G60...89'...

så hadde vært fint med tegninger, siden jeg ikke er verdens mest intelligente når det gjelder bil..

 

Hilsen Fredrik

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som vet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

byttet også tennkabler idag, fusker fortsatt ja ;/

some ideas?

 

kan det kanskje være coil?

og hvor siitter hall-giveren eller hva det heter? bilde eller no gjerne.. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Fredrik.

 

Jeg skal prøve å hjelpe deg litt.

 

Det er en del muligheter på G60'n for feil, gamle biler med nå gammel elektronikk.

 

Det jeg vil gjette på er at en eller flere følere er defekt og at bilen derfor svømmer i bensin når du ligger og kjører. Derfor mister den turtallet, fordi bilen har masse bensin som må tygges. Vanligste årsaken er vell Lambdasonden.

 

Lambda: Når du kikker ned i motoren, fra passasjersiden, så ser du en kontakt med en ledning som forsvinner under bilen, og ned i en plugg på eksosen. Prøv å kople ut denne kontakten og prøv bilen. Blir bilen bedre, så har du en defekt lambda.

 

Blå Temp.plugg: Framme på blokka står det en tut med kjøleveske. På toppen av denne er det to kontakter, en sort og en blå. Bytt den blå føleren, da denne har en tendens til å ta kvelden.

 

Co Potensiometer: På røret fra Intercooleren som går opp til spjeldet, så er det en føler med en skrue på. Denne føleren kan også ta kvelden, eller den kan føre til at bilen går som ei bøtte med dritt hvis den er feil innstillt. Skjekk Ohm verdien på de to ytterste pinnene, eller kjør på verksted og mål co verdiene i eksosen.

 

Disse tre følerne her lager ofte en del krøll. De koster til sammen ikke mer enn 2000 kr originalt, og øker bensinforbruk, olje, osv. De fører også til at bilen din kan gå skummelt dårlig. En annen mulighet er om jordinga mellom blokka og hjernen er dårlig. Da vil hjernen pøse på med 25% ekstra bensin pga skummle signaler. Dette gjelder også hvis du har ett dårlig batteri i bilen, og spenningen er for lav. Bilen pøser på med bensin fordi livet ser surt ut, og bilen går dårlig.

 

Er noen tips, ingen tegninger, men håper det hjalp likevell.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen hjertlig takk for svaret... :D

får vel kikke litt på bilen etterpå jeg da, håper d er noe av de tingene du sier :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan vell også være vakum slangen til hjernen, er det brudd så den får falskluft går den også i nødmodus vil jeg tro..

hadde en del feil med min G60 90 mod og det var den slangen som fucka hele systemet, brukte MYE bensin å gikk dritt dårlig for å si det sånn..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan vell også være vakum slangen til hjernen, er det brudd så den får falskluft går den også i nødmodus vil jeg tro..

hadde en del feil med min G60 90 mod og det var den slangen som fucka hele systemet, brukte MYE bensin å gikk dritt dårlig for å si det sånn..

 

 

Hjernen går ikke i nødmodus hvis det er hull i slangen. I stede så får den verdier på luft og vakuum som er tilsvarende lik 0..ergo, hjernen lever sitt eget liv, og bensin blir pøst på..Bilen går gjerne litt fett da.

 

Denne skal være nøyaktig 1000 mm, og den kjøper du hos nærmeste VAG forhandler, så du får en med riktig tverrsnitt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.