Service intervaller RS4 B5

Anbefalte innlegg

Hei dere, jeg har nettopp handlet meg en rs4 2001 mod og som Audioten jeg er leser jeg det meste av info jeg kan klare å komme over om bilen.

Ser at service intervallene for bytte av registerreim pluss alt annet som må byttes i henhold til dette er hver 60.000. Har tidligere hatt S4 2.7 og mener bestemt at intervallene var adskillig lengre der, ca 120?

Samme med plugger på rs4en osv her er intervallen 30K

Noen bestemt grunn for dette? Noen erfaringer rundt dette?

Har kjørt en ganske blodtrimmet A6 BT og S4 tidligere og har egentlig forholdt meg til standard intervaller (kanskje litt riski men)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Intervall på reg. reima kommer vel gjerne av turtall og ventilløft, som betyr mer slitasje på reg. reim. Det er 60k intervall på både RS4 og RS6, så dette er nok bare å innfinne seg med at sånn er det :)

Det er forsåvidt det samme med pluggene, mer effekt per liter = høyere belastning på plugger, som igjen betyr mindre margin for feil. Og derfor tror jeg at intervallet er kortere. Du kan jo godt prøve å kjøre lenger på pluggene, men det kan hende du også finner ut at 140hk/L og 1,2bar ladetrykk setter sine krav til at gnisten er i orden.

Edit: så nå at du har hatt trimma motorer før, så da har du helt sikkert funnet ut av sistnevnte fra før av :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finner meg i det jeg, bilen skal få den kosen den trenger :-)

Da har jeg tydeligvis hatt FLAX med de tidligere bilene mine, ang register skifte :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.