Modifisere RS4 B5 seter? Recaro Pole Position?

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg er ikke helt fornøyd med RS4 setene i S4'en. Jeg er 1.97m høy og får ikke skikkelig støtte under lårene. Setene i Seat'en kan vinkles/tiltes lenger bak så beina hviler på stolputen.

 

Er det mulig å modifisere RS4-setene/understellet for å fikse dette problemet?

 

Har sett litt på Recaro Pole Position. Hvordan er disse for folk med litt høyde?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lest rundt på nettet og er litt forvirret mtp. understell til Pole Position (PP). Hva skal til for å få PP i S4'en?

Hva gjør folk når dem installerer nye stoler, selger RS4 setene? Bytter tilbake til RS4 før salg av bil, selge PP separat?

 

Hva koster det ca med et sett PP's + understell? Jeg bør jo velge de blå som matcher resten av interiøret, få brukte til salgs, hvor får vi dem billigst?

 

1000 spørsmål ingen svar, all info hjelper :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I a4en jeg hadde med rs4 recaro i, sveiste jeg om understellet slik at jeg fikk lagt inn et lite metallstykke i forkant og da fekk jeg en del mer støtte for lårene. Og føtest som om jeg fekk nytt sete :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Understell til pole position fra recaro til B5 er tilnærmest umulig å oppdrive. Er vel flere som har laget custom av et gammelt forsete understel. Jeg var heldig og fant understell med en gang. Mener sabelt laget et som passa B5 uten å være helt sikker på det. Så kommer du over et B5 understell er det bare å hive seg rundt å kjøpe det med en gang, mangelvare ;) Jeg for min del har de orginale fremsetene urørt stående lagret til jeg en dag evt kanskje selger bilen. Er selv 188 høy, og det går helt fint med god klaring til taket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I a4en jeg hadde med rs4 recaro i, sveiste jeg om understellet slik at jeg fikk lagt inn et lite metallstykke i forkant og da fekk jeg en del mer støtte for lårene. Og føtest som om jeg fekk nytt sete :)

 

Ok, er dette en enkel sak å fikse? Kan du beskrive hvordan du gjorde dette? Bilder?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja om du kan med sveiseapparat og vinkelsliper var det ganske greit å få til :) Jeg tok ut sete og la det oppned på en benk og pakka det så godt inn som mulig for å unngå å få gnist på sete. Kappet opp litt i forrkant på understellet og la mellom noe stål (husker ikke hvor langt, men bare noen få cm. Så sveiste jeg det sammen igjen, og vips, så var det blitt litt høgre i framkant :) Litt vanskelig å forklare, men om noen har et bilde av en stol oppned, så er det litt enklere å forklare.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, og om dette ikke blir vellykket, er dette understellet utbyttbart? Eller er det en del av stolen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var vell godt over et år siden jeg gjor det, så huser ikke helt hvordan det såg ut. Men viss du spekkulerer litt å planlegger litt før du kapper opp de eksisterende sveisene, så tipper jeg du klarer det. Bare ikke dur på å kapp opp alt ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.