#1 Skrevet November 20, 2013 "Porsche Museum Soindncaht" Jeg advarer kjennere mot "sterke scener" (porr) : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 24, 2013 (endret) Den Porsche 917/30 som er ca. 10 min ut i filmen er forøvrig fortsatt pr. dags dato den kraftigste løpsbil som har kjørt baneløp og er også den bilen som har målt høyest hastighet (415 km/t i et løp). Kanskje ikke så rart da den har 1200 hk fra fabrikk, men jeg vet at i can-am serien så skrudde americanerne opp ladetrykket slik at det ble målt effekt på 1580 hk og 1380nm, det burde flytte seg greit på 800 kg , særlig med tanke på at det var i 1973! En testsjåfør for Porsche hadde følgende kommentar etter han hadde kjørt den første gang på bane : "FOR ET DRAG! , jeg kjennte ikke forskjell på tredje og femtegir... " Som en kan se på filmen under her så var det litt utfordringer med så mye hk selv med de feite slicksdekkene. Mark Donohue fortalte at :" ikke sjelden hadde jeg hjulspinn ,gjerne i over 120 mph rett fram" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 7, 2013 917/30 er helt værst.. Var så heldig å få tatt en litt nærmere titt på den da jeg var på museumet i fjor. Fyrer opp noen bilder av den og motoren ("sprengt"), om det går bra? Bare å si om jeg skal fjerne de.. Blir også flittig tatt ut og kjørt litt! 2007, 2008, 2009, 2011 og 2012. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...