Bakluke på Audi A6 er lukket men står at den er åpen i dashbordet.

Anbefalte innlegg

Heisann:)

Har søkt litt men funnet lite ang mitt problem så velger å lage en ny tråd.

Problemet mitt kom i kveld da eg åpnet bakluken på min Audi a6 4f sedan med nøkkelen som vanlig.

Lukket luken og den gikk igjen. Men dashbordet seier fremdeles at luka er åpen enda. Åpnet og lukket den noen ganger men problemet forsvant ikke. Av og til ville ikke luka låses i stengt posisjon heller.

Har noen noe tips til løsning/problem årsak?

Prøvd å holde på begge bryterene som ligger langs luka. Dette uten noe hell.

Mvh Raymond

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper det er microbryteren i låsekassen som er defekt'ish, sånn jeg forstår det er det et kjent VAG problem..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var samme problem på passaten min i sommer.

Jeg smurte opp helle låskassa og den har vert helt bra etter det

Ta av trekket på luka så kommer du godt til..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for tips:) Skal prøve å se etter om det går an å smøre opp. Vist ikke må eg kanskje kjøpe hele låsen ny? Eller finnes den løs den mikro bryteren?:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hos OEMVWSHOP så kan du kjøpe bryteren løst :) Har ikke prøvd å bytte min enda, men skal ikke være så veldig vanskelig tror jeg. Du får tegning og beskrivelse av OEM-guttene :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Link til OEM shoppen? NY her innpå eg så strever meg fremover:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for hjelp:) Endte meg eg bestillte ny lås og hentet den i Bergen i dag. Kjørte hjem og merket at problemet var borte. FØR eg byttet lås:@ Merklig. Sikkert dritt i den microbryteren eller noe.? Låsen kosta ikke mer en 850 og et deksel te rundt 40-50 kr som måtte byttes samtidig. Så var ikke det verste men kjipt likevell å ikke ha behov for delen. Men hvem vet? Kanskje tuller låsen seg igjen snart.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet kommer nok tilbake. Jeg har to dører på bilen som er litt ettersom, mens en tredje og bakluka er helt døde ... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk ledningeri i gummimanskjet bakluka,standard feil i bakluka

Du har to manskjeter bak en er til ledninger og en er til spylevæske slange.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

:) Får prøve å bytte låsen da eg har en liggende her:) Er sedan så ingen spyler bak på den.

Problemet kom igjen så dere hadde nok rett:)

Et annet spørsmål i farten i håp om å slippe å lage en ny tråd.

Har problemer med gløding no når kulda kommer. Byttet glødepluggene på alle sylinderene. Dette uten hjelp. Noen som vet hva som kan være problemet?

Eneste feilkode vi fikk opp på vagcom var: 13112 og 05489

Har googlet disse kodene men finner dem ikke.

Hjelp. Lite lyst å bytte på feil deler på glødeannlegget da dette sikkert er dyrt!:)

Koden betyr tydligvis: Control Circuit for Glow Plug Controller 1: Electrical Malfunction

Anelse om hvor eg kan begynne å sjekke koblinger for eksempel?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har laget en ny tråd til vannlekkasjen i boksen fremme.

Bakluka er ordnet. Det som var utslaget var å bytte låsen. Så ut som motoren var slapp.

Ny kostet ca 950kr på Møller og dette var med nytt deksel. I følge møller som sa tilleggsdel MÅ byttes. Fikk ett identisk lokk med mitt gamle da:P Dette måtte eg kjøpe utenom for en 50 lapp ca:)

Tråden er løst og skulle sette den som løst. Men fant ikke ut hvordan.?

Mvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tråden er løst og skulle sette den som løst. Men fant ikke ut hvordan.?

Mvh

Gå til første post, endre denne, gå til avanserte funsjoner, og du kan endre tittel fra "hjelp" til "løst" osv

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar opp denne tråden igjen.

Bakluka i displayet blinker og må bruke begge hendene for å få åpnet luka.

Er det samme delen som e deff som nevnt over her?

Bilen er en 04 Audi a6.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.