Audi A4 B5 girkasse/giroverføring/ tull hopper ut av gir

Anbefalte innlegg

Goddag, da eg har sett litt frem å tilbake på internett uten noe mer hell får eg prøve å spørre selv da.

Jeg har en 2000 A4 ARM motor, mauel kasse. I det siste begynnte bilen plutselig å hoppe ut av gir, dette skjedde under nedbremsing på gir på første. Kom videre opp fra bygge felge å rett ut på en bygde vei å oppdaget at den hoppet ut av 5 å.

Plaget meg litt så eg tok turen hjem å se litt på bilen, fant eg fort ut at oljen var ikke bytta å festene på girkassen (motorfeste V/H) var heeelt ferdig. Byttet begge disse tingene uten hell.

giroljen var brun å ekkel men hjalp ikke noe det heller.

Kassen er ellers dødsfin å uten noen ulyder, trodde den var god som gull

Noen som har vært borti dette før ? Lurer på om det kan være noe med giroverføringen siden den ikke lager noe ulyd å ikke hjalp med girolje eller noe metall i giroljen.

har dermed ikke sjekka motorfestene fremme, men kan det ha noe å si ?

Mvh Robin M

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta og sjekk giroverføringen, sitter en foring, min hoppet ut og da ble girene vrien.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor sitter denne foringen ? ser vis du tar opp skinne rundt girspaken ser du ned på øvre del av overføringen. er det slik eg kan ta å sjekke det fra bilen eller inni under ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den sitter under bilen, bruk teip eventuelt tau og bind girspaken godt fast slik at den ikke beveger seg, røsk så i de to giroverføringene så ser du fort om det er noe slakke der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ble litt hektisk der enstund. Var under bilen å sjekka alt, eneste eg kunne finne som var foringen mellom overføringen å inn på kassen, den virket ikke veldig dårlig men eg vet ikke hvor mye som skal til for at denne ska spille noe rolle...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.