hva er normal slark mellomaksling? b5 1.8t quattro

Anbefalte innlegg

Med framjula i bakken og bakhjula i lufta, hva er normal slark når man har bilen i 1gir og dreier mellomakslingen?

 

Jeg kan dreie "10 minutter". Syns det virker ganske drøyt..

Har ganske heftig med quattroslark:O

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

10min a 12 timer? Det er jo ingenting :-)

Det er jo ikke uvanelig med 0, 5-2 timer på gamle 90q feks.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

10min av 60:-) eller 2 timer har jeg.

 

Okay, da er ikke 2 timer så ille alikevell:-)

 

Og med bakhjula nede har jeg ca. 1time:-)

Dette er kansje mye til bakdiff å være?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Misforstå meg korrekt.. det er mye, men det gjør ikke at bilen din stopper :P

 

Men dersom du ikke tenker at bilen feks "slår" i første gir så er det vel ikke så stort problem? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja...om jeg triller slik at motoren bremser, for så å hoppe på gassen så slår det hardt, hardt nok til at sand å grus kan falle fra hjulbuene=P

Jeg får tighte opp bakdiffen da:-)

 

Noen som vet om man kan gjøre noe med girkassa, senterdiff eller framdiff for å stramme opp sjiten?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vær sikker på at verste slakken/ problemet oppstår der før du gjør noe. Feks. mitt største problem var kassa

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du sa problemet var kassa, hva gjorde du med det?:-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært borti en halv omdreining på mellomakslingen på en Mercedes! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.