#1 Skrevet November 21, 2013 Har nettopp mot. 16vt motor med 16v 020 girkasse. Problemet er at det er alt for stor vandring på armen hvor k.wire blir koblet til.Er det forskjellige lengder på utløser pinnen?.alt virket normalt under montering. Kan høre at pinnen treffer utløser platen, men da er som nevnt armen alt for langt opp mot girkasse festet.Ha er f.er feil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 22, 2013 Tror utløserpinnen har lik lengde på alle femtrinns kassene,men at utløser platen på 8v og 16v er forsjellige.Er det noen som har dette liggende, å kan sammenligne disse? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 22, 2013 Satt senterlokket på rett vei? Skjedd før... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 22, 2013 Senterlokket står riktig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 22, 2013 Meg bekjent er det vare antal splines på lamellen som er forskjellig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 22, 2013 Finnes to clutchpinner. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 22, 2013 Har du mål på disse? Trodde disse var like i følge etka. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 22, 2013 4 trinn og 5 trinns er vel forskjellen på pinnene. Jeg trodde også armen ikke tok tak når jeg prøvde for hånd, men når jeg monterte alt og prøvde med pedalen var det i orden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 22, 2013 Har byttet flere femtrinns kasser, uten problemer. Det er først nå med 16v kasse problemet oppstår. Heller mot det Roger skrev tiligere ,at det er forskjell på pinnene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 22, 2013 Lenge siden jeg drev med 020 kasser, men jeg vet at det finnes 2 lengder. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 23, 2013 Har du en pinne å selge, Roger? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 23, 2013 Du da må jeg nok ut å lete i rotekassa fra alle 020 kassene som er havarert .. Men kan sjekke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 24, 2013 Kan det være forskjellige utløserlager? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 24, 2013 Kan det være forskjellige utløserlager? Nei. Likt på alle 020 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 24, 2013 Har sett at den armen inne i kassa som trykker mot utløserlageret sprekker, lett å sjekke bare å ta av det grønne vw lokket så kan den demonteres. Kan også være en kombo med dårlig senterlokk toleranse og slitt pinne. Men har å sett at etter clutchskift at armen ikke tar tak før den er veldig langt oppe, på mange av clutcharmene sitter det en 2 cm tykk gummikloss for å kompensere noe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet November 25, 2013 Ok,da skal jeg ta av lokket å sjekke.Kan vel samtidig trekke pinnen ut den veien,for å sjekke lengden på denne. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Desember 16, 2013 Har tatt ut girkassen for å sjekke,uten å finne feil.Ifølge etka,er det kun en lende på utløserpinnen på alle femtrinns 020 kassene,men det er to typer utløserplater.Har prøvd begge typer. Bruker sachs sprorts clutch. Hadde utløserpinnen vært 5mm lenger hadde alt vært ok. Kom gjerne med flere innspill. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...