Eber dieselvarmer feilmelding

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en 04 Sharan med Eberspächer dieselvarmer som ikkje vil starte denne sesongen.

Har lest ut feilkoder:

-01409 repeated flameout(denne sto tre ganger)

-01414 combustion air blower- signal outside tolerance.

Åpnet varmeren og renset den(var mye koks i den), skiftet pakninger og satte sammen igjen.

Fikk slettet feil loggen på det lokale verkstedet.

Nå prøver den å starte men det bare ryker godt og så stopper den etter ca 5-10 min.

Lurer på hvilke deler eg bør bytte?

Glødeplugg er vel ikkje noe å lure på! Den byttes!

Men bør eg bytte flammevakt, brennkammer og denne nettingen som skal "spre" dieselen?

Takker for hjelp!:)

Atle M

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Start med glødeplugg og kun den, har omtrent ikke skifta annet på eber her oppe, ei heller mine egne, og de går og går, også med mye småkjøring.

Dersom det så fint ut det inni da, vel og merke, ikke skadd eller dårlig netting osv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såg bra ut inni ellers ja.

Nettingen og såg bra ut men hvor langt skal den stikke ut fra glødepluggen? Er det netting inni selve brennkammeret og? Låg liksom noe netting nedi hullet som glødepluggen står i?

Atle M

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

høres ikke feil ut det nei.

kjør på med ny plugg og du har en ny vinter i møte ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei igjen. Litt vanskelig å forklare dette! :)

Skal det være helt tett med netting nedi hullet på brennkammeret? Var nemlig bare litt netting i hullet på min. Dvs det var åpent inn i selve kammeret.

Takker igjen! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.