Småfusk og til tider dårlig kraft+ luft i diesel allroad 01 2.5tdi

Anbefalte innlegg

byttet lmm og vasket luftfilterboksen og nytt filter men det hjalp ikke nevneverdig mye på mine problemer, så da lurer jeg fælt på hva det feile denne bilen

motor fusker før den blir drifts varm og grei etter det. samt esp blink i en viss rattvinkel i høyresving

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En liten oppdatering her.

 

Virker som om mye av problemene mine kommer av luft i diesel.

med litt hjelp av madammen sin gassfot, så jeg at hver gang etter hun hadde gitt litt skikkelig gass så kom det ganske mye luft i den gjennomsiktige tur- slangen. det kommer ganske fort etter man har gått av gassen også??

 

Deler som er byttet i dieselsystem:

Dieselfilter

ventil på dieselfilter

alle slangeklemmer på dieselfilteret

returslanger mellom dyser og dieselpumpe

 

Deler byttet ellers delvis forgjeves:

lmm

map sensor

luftfilter

plugget egr

 

Får heller ikke ut noen feilkoder

 

men vanntemp er litt rar:

i dashen så går den opp til 90grader og blir der uansett kjøring.

Men når jeg logger med vag-com så går temp opp til 85 grader og legger seg som oftest på 75 grader. temp i dash viser som sagt alltid 90grader.

 

Er dette følerfeil eller termostat?? ( termostat ble byttet i 2009 da ble også kammer og det meste i toppen byttet samt register)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skjer bare i relativt lang høyresving i litt god fart. (da blinker asr lyset i dashen som besatt med påfølgenede motorkutt: mad ::confused:)

men skjer heller ikke hele tiden da hehe.

 

 

Jeg hadde samme sak på min 2001 A6, bare i venstre svinger. Det skjedde slik du beskriver, presser bilen litt gjennom en lang sving. Hos meg ble det borte ved bytte av dempere og fjærer foran og bak. Men du har vel luftfjæring?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde samme sak på min 2001 A6, bare i venstre svinger. Det skjedde slik du beskriver, presser bilen litt gjennom en lang sving. Hos meg ble det borte ved bytte av dempere og fjærer foran og bak. Men du har vel luftfjæring?

 

Angående dette så var det faktisk bare at rattet ikke stod helt rett. Feilen ble borte etter bytte av forstilling med indre og ytre endeledd og ikke minst forstillingskontroll=)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En liten oppdatering her.

 

Virker som om mye av problemene mine kommer av luft i diesel.

med litt hjelp av madammen sin gassfot, så jeg at hver gang etter hun hadde gitt litt skikkelig gass så kom det ganske mye luft i den gjennomsiktige tur- slangen. det kommer ganske fort etter man har gått av gassen også??

 

Deler som er byttet i dieselsystem:

Dieselfilter

ventil på dieselfilter

alle slangeklemmer på dieselfilteret

returslanger mellom dyser og dieselpumpe

 

Deler byttet ellers delvis forgjeves:

lmm

map sensor

luftfilter

plugget egr

 

Får heller ikke ut noen feilkoder

 

men vanntemp er litt rar:

i dashen så går den opp til 90grader og blir der uansett kjøring.

Men når jeg logger med vag-com så går temp opp til 85 grader og legger seg som oftest på 75 grader. temp i dash viser som sagt alltid 90grader.

 

Er dette følerfeil eller termostat?? ( termostat ble byttet i 2009 da ble også kammer og det meste i toppen byttet samt register)

 

Mine problemer gjelder nå bare fusking og dårlig kraft til tider :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk armaturet bak ved tanken. Jeg har nettopp avdekket lekkasje med min egen. Var sprekk i stussen på turrøret. Burde nok også se rester etter dieselsøl i området. Du kommer til under dekselet under baksetet på bilens høyre side

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje dumt spørsmål, men du har ikke et dekk med lite luft i?

 

Angående tempen så vil ikke displayet vise samme temp som vagcom nødvendigvis. Displayet viser 90 innenfor en viss verdi over og under for at hvermannsen ikke skal bli hysterisk over at tempen går litt opp og ned. "hint" :P men om den er nede i 75 er det muligens litt lite.

 

Ser også at du skriver at register og termostat ble byttet i 09. Nærmer seg vel tid for å bytte da? Mulig den står litt åpen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Angående dette så var det faktisk bare at rattet ikke stod helt rett. Feilen ble borte etter bytte av forstilling med indre og ytre endeledd og ikke minst forstillingskontroll=)

.

Ja, godt at man blir kvitt noen skavanker etterhvert:) Håper du får bukt med de siste

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk armaturet bak ved tanken. Jeg har nettopp avdekket lekkasje med min egen. Var sprekk i stussen på turrøret. Burde nok også se rester etter dieselsøl i området. Du kommer til under dekselet under baksetet på bilens høyre side

 

 

Blir nok det neste å sjekke ja. IGJEN:p Hadde diesellekkasje for en del måneder tilbake det var da pakningen mellom tankarmatur og tank som lakk: mad :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje dumt spørsmål, men du har ikke et dekk med lite luft i?

 

Angående tempen så vil ikke displayet vise samme temp som vagcom nødvendigvis. Displayet viser 90 innenfor en viss verdi over og under for at hvermannsen ikke skal bli hysterisk over at tempen går litt opp og ned. "hint" :P men om den er nede i 75 er det muligens litt lite.

 

Ser også at du skriver at register og termostat ble byttet i 09. Nærmer seg vel tid for å bytte da? Mulig den står litt åpen.

 

må nok regne med register bytte og diverse andre slite deler fora der ja:o Akkurat som jeg ikke har brukt nok penger på denne bilen heheh: rolleyes

 

Men si meg hva mener du med lite luft i et dekk???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Angående vanntemp så skal visstnok denne være mellom 85-105grader ifølge vag-com:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du kjører med for lite luft i et dekk kan du få dårligere grep på det dekket og ESP slår inn. Dette vil da fortrinnsvis skje ved sving til en side. Snakker av erfaring her da jeg hadde et dekk som lakk på min allround :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du kjører med for lite luft i et dekk kan du få dårligere grep på det dekket og ESP slår inn. Dette vil da fortrinnsvis skje ved sving til en side. Snakker av erfaring her da jeg hadde et dekk som lakk på min allround:p

 

Sånn sett ja hehe=) men esp problemet forsvant etter komplett forstillings bytte og forstillingkontroll=) rattet stod ikke helt i senter fra før:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter 1500km til nå i ferien så kom jeg hjem i går og bilen har funket helt greit fusket og køddet til tider. men største probemet er at det ikke finnes særlig med kraft under 2000rpm. men skyter fart etter .Men i dag skjedde det noe, for nå fusker den godt under 3000rpm. men fortsatt ikke på full gass. men fæl å kjøre på grunn av masse fusk. kom meg heldigvis hjem å sjekket med vag-com. Fikk da ut feilkode 01318 - Control Module for Injection Pump (J399)

49-10 - No Communications - Intermittent. slettet denne og den kom ikke opp igjen mens den gikk på tomgang i alle fall. har ikke kjørt bilen etter dette.

 

Sliter fortsatt med luft i diesel sjekke under baksete i dag og der virker det tett. men kan jo være noe rør nedi tanken som lekker litt da: mad :

ikke sjekket dette enda.

men er vel redd for dieselpumpehavari her. men kan den feilkoden komme på grunn av for mye luft i diesel???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ser ut som dieselpumpe havari for min del.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

var ute å kjørte en tur nå. klart ikke å provosere fram feilkoden igjen: bråk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må legge til her at etter jeg lå på cruisekontrollen på 150kmt nedover Sverige, som blir 3000rpm så bruker mest sannsynlig turbo olje. etter å ha kjørt slik noen timer så peilet jeg oljen og da var jeg under min. på peilepinnen: rolleyes

etter dette så ble jeg litt påpasselig på problemet (fylte selvfølgelig olje) så da la jeg meg på 140kmt på cruise. som blir 2800rpm noen timer. Peilet olje og da kunne jeg ikke se oljeforbruk:confused: jeg innbiller meg i alle fall at det er turbo som er synderen her

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.