Audi s4 c4 2.2 20vt bytta termostat men ikke ordentlig varm

Anbefalte innlegg

igår bytta jeg olje, frostvæske og termostat (87c)

kjørte ca 3 mil til jobb idag.. ca -7 grader men nåla på tempen går til streken mellom 50 og 90c.

klarer ikke c4n og opprettholde 87c på vintern uten at man svinkjører? eller kan det tenkes at noe annet er galt?

bilen går på e85 om det skulle ha noe å si..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du har varmeapparatet på fullt vil det ha innvirkning på nåla, ellers kan det vere at temp. sensoren på kjølevæska er defekt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor sitter den?

varmeapp står på fullt ja.. men når jeg kjører hardt så får jeg den opp på 87.. samme når jeg står iro på tomgang.. kanskje smart å legge noe foran radiatoren?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik er min også, men der er det føleren sin skyld.

Hvordan er oljetempen din? Hvis den er bra er det nok store sannsyneligheter for at kjølevanntempen din er ok også.

Vannføleren sitter på røret under innsuget. Er vel den bakerste hvis jeg ikke husker feil. ;)

MVH Bjørnar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Føleren er forresten dyr: 1490+mva hos Møller, så jeg har ikke giddi å skifta enda.. :P Ta av kontakten på føleren å sett den til jord med tenninga på. Da skal nåla gå på max etterhvert. (Da finner u ut om innstrumentet er i orden hvertfall. )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

oljetempen er ikke så altfor høy den heller .. hvor mye ligger den på his deg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

90 ish! Kjem ann på høyrefoten :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal ikke påstå noe nå.. men tror ikke min ligger så høyt. skal sjekke det etter jobb:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ikke være noe problem å få varme i disse motorene, sjekk om radiatoren blir varm, i så fall er det noe feil på den nye termostaten

Hvis ikke er det feil på enten sensor giver og eller instrument.

Du kan jo kjenne på slangen som kommer ut bak på toppen, den skal være brennvarm

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

når jeg kjørte hjem fra jobb var det - 0.5 .. da holdt den seg rett under 90c

oljetemp derimot ligger mellom 60 og 90!

skal sjekke det ja Geir!:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Støtter Geir , Mine 2.2T holder seg bestandig på 90 grader , om så 20minus å godt blås i varmeapparatet :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror ikke tempføleren er dårlig, heller ikke termostat. .nå ligger den der den skal:)

men nå r det mildt i været!

det jeg dog stusser på er såpass lav oljetemp... kanskje den føleren er gåen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.