#1 Skrevet November 23, 2013 Hei Jeg har nylig blendet egr ventilen med ett kit fra Darkside og jeg syns det lukter mer eksos idag inne i kupen. Motortempen blir heller ikke høyere enn 70-80 grader. Er dette vanlige "bivirkninger" av det å Blende EGR? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 23, 2013 Du nevner ikke hvilken motor og hvordan du har blindet, men er du sikker på at det er tett? Lekker det ut eksos her, er det stor mulighet for at det sniker seg inn i friskluftinntaket. Jeg erfarte selv at bilen (1.9 tdi -02) brukte lenger tid å bli varm etter at jeg hadde blindet. Logikken her blir vel at motoren bruker opp igjen varm eksos og blir hurtigere varm, men du burde oppnå driftstemperatur. Mulig dårlig termostat som ikke lukker helt? Sjekk at ikke slangen fra motor til radiator ikke blir varm før temp måler viser bortimot 90 gr. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 23, 2013 Beklager Dette er en Passat TDI 4 motion 2001 modell på 130 hk,AVF motor... Temperaturen inni bilen er veldig bra og den skal ikke klages på men den blir ikke 90grader som tidligere 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 23, 2013 http://www.darksidedevelopments.co.uk/products/darkside-1-9-8v-tdi-pd130-pd150-egr-delete-race-pipe-51mm.html http://www.darksidedevelopments.co.uk/products/darkside-51mm-2-90-degree-elbow-silicone-boost-hose.html Med disse delene har jeg blendet EGR Du nevner ikke hvilken motor og hvordan du har blindet, men er du sikker på at det er tett? Lekker det ut eksos her, er det stor mulighet for at det sniker seg inn i friskluftinntaket. Jeg erfarte selv at bilen (1.9 tdi -02) brukte lenger tid å bli varm etter at jeg hadde blindet. Logikken her blir vel at motoren bruker opp igjen varm eksos og blir hurtigere varm, men du burde oppnå driftstemperatur. Mulig dårlig termostat som ikke lukker helt? Sjekk at ikke slangen fra motor til radiator ikke blir varm før temp måler viser bortimot 90 gr. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 23, 2013 Egr senker eksostemperaturen. Rart om du skullr få kaldere motor pga dette. Er nok andre årsaker:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 24, 2013 EGR sender jo varm eksos inn til motor igjen så er vel ikke veldig rart att ting tar lengre tid når disse er blendet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...