#1 Skrevet November 23, 2013 Hei, jeg stusser litt i bruken av "flytende" pakningsmiddel vs pakninger. Hva er best å bruke? Jeg ser at på toppene mine så er det et eget pakningsmiddel som skal brukes på fremre og bakre feste for kamakslinger, og her er det ikke mulig med pakning, men er dette standard pakningsmiddel? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 23, 2013 Bakrefeste for kamakslingen? Altså mot topplokket? Har igrunn ikke sjekka om det er mye funksjonelt forskjellig melllom masse og gjenbrukbarpakning. Men massen har en fordel ved at den kan ofte brukes på flere stedet, men pakninger kan gjenbrukes. Se på eldre biler, der er det mye mer masse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 23, 2013 Er dette på Allroaden? V6? I så fall så skal det vel være en toppdekselpakning der, men så er det anbefalt (fra audi og) å bruke pakningsmasse i tillegg i kantene til de ytre kambukkene/kamkjedestrammeren for å få maksimal tetthet. Jeg pleier som regel å bruke både pakning og masse på alle toppdeksler. Pakningsmasse kan du få kjøpt på delelageret til møller, eller hos en bilrekvesita-forretning, fks Bilxtra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 23, 2013 Paknings-sement som det heter er veldig effektivt det også dersom dette brukes rett, og mengden ikke overdrives. Kan også fint kombineres med en pakning, så lenge en bare er nøye med og fordele paknings-sementen gjevnt utover og ikke overdrive på mengden. Bruker foreks kun paknings-sement på bunnpanna på min 1.8T, der skal det egentlig være pakning, men er da 100% tett og har funka hver gang det Er fordel at det er litt varmt når dette påføres og skal 'stivne' litt altså ikke 80 grader eller noe slikt men så lenge det er over 4-5+grader så funker det bra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 23, 2013 Jepp på allroaden ja. Ytre kambukker er jo en "del" av ytre på motoren, og man er avhengig her av å føre på pakningssement for å få tett i tillegg til å bruke toppdekselpakning. Kan si at pakningssement blir på underkant og toppdekselpakningen går over kambukkene. Men hva med alle typene av pakningssement? Er det noen hovedregler på dette? Ser at det til og med finnes en masse som er beregnet til å "prime" ordinære pakninger.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...