Hvor finner jeg releet for setevarme i min A6/S6 C4

Anbefalte innlegg

Står ikke i håndboka og har nå søkt på engelsk, tysk og norsk. Nothing... : bh :

HELP!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Under setet som på en del andre VAG?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spør du eller svarer du?

Han spør, men det er feil svar. :P

Er det noe rele i det hele tatt? Trodde det var trinnvis regulering rett over bryteren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var ment som et forslag, men jeg vet ikke. Derfor spørsmålstegnet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel trinnløs regulering i bryterrekka som er eneste på disse?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Svaret på det har jeg skrevet i en tråd på Bilforumet, hvertfall generelt for C4 :)

Relé A5 bak dekselet under A-stolpen - på passasjersiden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett igjennom alle releene som står listet opp i etka, uten å finne noen som går til setevarme, samt at dette diagrammet understøtter at det er regulert direkte via bryterene.

3315148s-960.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Svaret på det har jeg skrevet i en tråd på Bilforumet, hvertfall generelt for C4 :)

Relé A5 bak dekselet under A-stolpen - på passasjersiden.

Får ikke det til å stemme med det jeg ser på linken din. Imidlertid A5 i auxilary relay box1 som sitter i vannkassen på førersida, det er sikring til varme i seter. Ellers finner jeg ikke rele for denne nei...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bryterne er jo supersvær.

Jeg lurte på det fordi i både S6en (320.000km) og A6en (410000km) funker ikke setevarmer. Sikringene er okay og jeg hørte ikke releklikk når jeg skruer på, men det er lett å forklare når bryterne gjør hele jobben alene :).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så da er det varmemattene tipper jeg ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok varmeelementene i setene som er ødelagt. Det som er typisk er at noen skal hente noe i hanskerommet, og setter kneet i setet når de lener seg over. Da blir det for mye strekk på ett punkt, og trådene ryker av.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vurderer faktisk å fikse det. Noen her som snakker strøm? Tenkte å kjøpe universal carbonvarmeelementene som tåler mer og drive de bare med original ledningsnett, bryter etc.

Do it or leave it?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min virket heller ingen av varmeelementene foran. Begge! kontaktene under setene var halvveis trukket ut og ikke helt i lenger. Det var ganske så korte ledninger på disse, og antakelig har de blitt trukket ut etter å ha skjøvet setene frem og tilbake.

Verdt å sjekke.

Anders

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det der må jeg og sjekke. Er ikke varme i førersetet mitt. Kun i passasjer!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.