Websto spørsmål og kjøp av deler?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har demontert webastoen, og ser antagelig årsaken til problemet med min. Den har alltid fungert, men jeg syntes at den aldri varmet bilen helt varm. Is og snø ble ikke smeltet av i den grad jeg hadde forventet. I første omgang så ser det ut til at brennkammeret er ganske nedsotet, og det finnes tykke avleiringsklumper i brenneren. Brennkammeret skal jeg få rent nok, men er det noen som har forsøkt å rengjøre brenneren?

Jeg trenger nye pakninger, og finner ikke dette på VagCat. Nå er jo webasto et eget merke og jeg ser at brenneren i allroaden ser idetisk ut med den dem kaller Termo Top C/Z/E. Her fås pakningssett med del nr 9000861A. Brenner har for øvrig del nr 92995D. Noen som vet om dette er samme delene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kontakt Auto Utrustning i Oslo, de kan muligens hjelpe deg.

Ikke alle som velger å selge pakningsett, brennkammer, glødeplugg og sånt løst men kunne hele enheter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nice! :) Jeg tok et raid på den i dag, og har kommet frem til at jeg forsøker kun med nye pakninger. Jeg fikk rengjort brenneren, og slik jeg ser den så er denne bygd opp at en nettingpute i bunnen som brenner gassen. Mye enklere prinsipp enn store brennere som har høytrykkdyser og tenner som skal justeres osv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sirkulasjonspumpe til Webasto på Touran, etter det eg har forstått er det bare VAG delenummer versjonen der røra står korrekt vinkel på.

Stemmer dette?

Feilkode på brodern sin Touran på sirkulasjonspumpen....

Mulig å teste på noen måte?

Har VAG-COM, kan den manuelt startes i software?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, det er vel selve pumpehuset som er ulikt. Motor og impeller er nok likt så da kan man kanskje bytte over? Tipper for øvrig på at den elmotoren er rimelig standard, så det kan sikkert gjøres veldig billig om man legger inn litt innsats.

Mulig din har et deksel over kontaktene til komponentene . Nappes det ut til pumpen så kan man forsøke å koble til spenning eller måle motstand med egnet verktøy

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tips om hvor den ligger? Tilgang fra hjulbuen eller må bunnplata av?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lettvint.

Ta ut dekselet til tåkelys høyre foran.

Pumpa er litt spesiel - er ikke ei vanlig sirk.pumpe, den drives magnetisk når spenning blir satt på.

Pumpa fåes på møller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lettvint.

Ta ut dekselet til tåkelys høyre foran.

Pumpa er litt spesiel - er ikke ei vanlig sirk.pumpe, den drives magnetisk når spenning blir satt på.

Pumpa fåes på møller.

Du har helt rett, denne er nok ikke så lett å finne erstatningsdeler på.. Men bør åpnes og sjekkke ut

http://community.dieselschrauber.de/viewtopic.php?t=11102

Etter det jeg forstår så fungerer denne som en magnet på rusk i systemet, og kan gi treghet. Kan derfor være lurt å forsøke å rengjøre

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.