#1 Skrevet November 26, 2013 Passat 2006 model stoppet brått idag. Harket og døde ut etter at jeg hadde kjørt 20 meter, får start men den dør ut nesten med engang, hjelper ikke å gi gass. Får ikke opp noen aktuelle feilkoder i vcad. Åpnet for å se på dieselfilteret, dette var da sort og dieselen jeg tømte ut av filterholderen var også forurenset, kjøpte nytt filter og rengjorde holderen, prøver deretter å starte oppigjen og det er ingen forskjell. Dieselen i holderen blir forurenset med det samme. Så etter litt søking har jeg nok forstått at jeg må bytte tandempumpen. Noen som vet hvor mye jobb dette er å gjøre selv og eventuelt hva en ny vil koste? Noen som sitter på dele nr? Passat 3c, 2006. 2,0tdi bkp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 26, 2013 Tipper det er pumpa i tanken som gjør at bilen din ikke starter. Sett på tenninga - ta av slangen som går inn på filteret (TUR) og de første 2 sek skal det komme diesel. Gjør det ikke det - defekt tankpumpe. Brodern hadde lik bil som deg, 06 med samme motor. Makan til mandagsbil... 3 dyser 1 tankpumpe 1 tankgiver 1 haldexpumpe ++++ på under 100 000 km. Han ble lei hele bilen siden garantien var utgått, kjøpte seg heller splitter ny Passat han. Tandempumpe blir slitt ja, men nokså helt normalt med så svart filter. Sett det på flere nye passater med PD motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 26, 2013 Pumper bak i tanken ble byttet for ca ett år siden. Rart om denne er ødelagt igjen? Vet du eventuelt hvordan man kan feilsøke på tandempumpen for å se om den fungerer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 26, 2013 Fylte forresten ikke diesel i beholderen men lot bilen gjøre dette selv med å prøve å starte den. Det er diesel i beholderen nå, så da funker pumper bak? Og blir eventuelt forurenset av pumper foran? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 26, 2013 Ahaaa. Egen koffert med manometer og tilslutninger som passer på pumpa. Da kan du måle trykket. Er ikke ei dyse da ? Ikke alltid du får opp feil på dem når dem ryker. Har du fulgt prosedyren ved skifte av filter ? Egen prosedyre med vagcom. -Fylling etter filter skift. Trenger ikke å gjøre det, men gjør jobben litt enklere isteden for å kinne å kinne... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 26, 2013 Alle dysene og ledningsnettet ble skiftet hos møller forrige onsdag. Turboen ble skiftet i helgen, dysene og turbo røk samtidig. Bilen fungerte helt fint igår, kjørte 2 mil uten noen problemer. Brukte 2 sekunder mer enn vanlig på å starte idag, rygget ut på veien og når jeg girte til 2. Gir så døde den ut. Akkurat som at den ikke får diesel. Når jeg har hatt feil på dysene har den ikke startet overhodet. Den starter fortsatt men stopper igjen ganske fort. Skiftet filter på samme måte som ifjor når pumper bak ble skiftet. Tar ut filteret, tømmer beholder. Og tørker den ren for olje. Setter deretter inn ny pakning og nytt filter. Lar bilen fylle beholderen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 26, 2013 Høres ut som typisk tandempumpe .. Byttet en nylig på en a4 b7. Selve bytte er jo enkelt. På din passat må du vell demontere luftfilterboksen også kommer du tålig greit til. Bare å løsne slangene og skru ut skruene og ta den rett av. Du bør også gjøre rent oppi drivstofftanken da det sikkert ligger et lag med olje i bunnen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 26, 2013 Ok. Takk for svar hvordan rengjør man selve tanken enklest mulig da? Må hele greia demonteres? Hvor kjøpte du pumpe fra? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 26, 2013 Var en kundebil jeg byttet på. Husker ikke hva den kosta Kom greit til med å bare demontere pumpene i tanken også stikke hånda nedi. Tømme tanken først såklart 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 26, 2013 Tusen takk for svar. Har funnet brukt pumpe, verdt ett forsøk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...