#1 Skrevet November 27, 2013 Har fått tak i ein Golf C, 83mod, som har stått nokre år. Når eg startar motoren kjem oljelampa / summaren på etter nokre sekund. Trudde fyrst det var lågt oljetrykk. Sette på manometer og fann at oljetrykket ligg på 5 til 6 bar ved 2000rpm. Olje og filter er skifta. Tips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 27, 2013 Kald motor og 5-6bar er helt normalt. Bånner trykkmålere (7bar) før min 1.8 8v blir lunka. Er nok ene eller begge bryterene dine som er kaputt, eller irret. Start med den på filteret, er den frisk så sjekk den på siden av toppen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 28, 2013 Oljetrykk på 5-6bar på 2000rpm er slettes ikke så unormalt, tenker meg at du har en feil på giveren din. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 28, 2013 Har bytta begge brytarane. Oljelampa lyser når eg sler på tenninga, går av når motoren startar, kjem så på igjen med summar etter nokre sekund, tida varierer. Kan det vere elektrisk feil, er det elektronikk inne i bildet her, f.eks. i instrumentpanelet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...