Audi C4 S4 lader ut batteriet

Anbefalte innlegg

Heisan.

Etter at det andre batteriet har dødd i denne bilen nå så får jeg spørre her. Saken er den at når bilen stopper, slår av tenningen og drar ut nøkkelen, så fungerer fortsatt vindusheisene. Så nå dro jeg ut sikringen under panseret mens problemet løses. Noen som vet hvorfor den oppsører seg på denne måten? strømmen skal vel "kuttes" når bilen stopper og heisene ikke brukes?

Takker for svar :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problemet på min 100 for mange år siden. Var det releet som holder strøm i vindusheisene en stund etter nøkkelen er tatt ut. Dette hengte seg opp. Klikket også som et blinkrele under kjøring. Batteriet tappet seg helt i løpet av en dag eller 2. Kan jo også være at du i tillegg har slitte børster i dynamoen.

Fikk aldri fikset det på min, dro ut sikringen som gikk til interiørlyset, sentrallåsen etc (hvis jeg husker rett) etter hver kjøretur.

Solgte bilen med problemet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nettopp ja. Tror kansje det er releet i så fall. Holder jeg knappen inne slik at vinduet går helt opp, så begynner det til tider å gå ned igjen når det når toppen. Er dette det releet som er til venstre i forbrønnen på førersiden i så fall?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde problem med utladning på min s2 aby, og fant ut at "afterrun" releet 324 var synderen. Dette er vel likt på s4/s6 også?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Releet i fotbrønnen på venstre side ja.. Dobbelt-rele. "Vanlig" kilde til strømproblemer på C4 :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Releet i fotbrønnen på venstre side ja.. Dobbelt-rele. "Vanlig" kilde til strømproblemer på C4 :)

Hadde også denne feilen på min forrige c4. Der virket vindu bare av og til og releet ble ekstremt varmt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åpne opp og se om du ser tørre loddinger, og releet som står foran (mot motoren) kan også henge seg opp og bli dårlig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar folkens :) skal se hva eg finner ut. Men et spm. til, er det bare å dra releet ut eller må eg ha noe slags verktøy? Av mangel på bedre adjektiv/substantiv: det er noen svarte klosser og en har en sikring på toppen. prøvde å dra litt i det men null nating zero. så før eg evt tar mer i så tenkte eg å spørre :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De er bare plugget nedi, men kan sitte ganske bra når de har stått en stund, ja! :P Pass på å sette inn riktig vei etterpå, det er vanskelig men man _kan_ kortslutte ting..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.