dieselforbruk passat 1,9tdi-AVF

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om en passat med 130hk dieselmotor med tiptronic skal bruke over 0,7 liter/mil. Hadde før en A6 med 116hk diesel og manuel. Denne gikk på 0,58 liter/pr mil på blandet kjøring. Er det noen som vet hvor mye en frisk passat 2wd skal bruke?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en 2003 Passat 4Motion manuell (AVF), den har jeg fått ned i 0,50 på eget pen langkjøring. På små-kjøring / by-kjøring ligger den en god del høyere, da går det fort 0,70 - 0,80.

EDIT; Legg merke til at min er 4Motion, og det drar forbruket litt opp. Kjører på 225/45-17 sommer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har samme AVF 130hk fwd og den ligger på rundt 0,5 på lankjøring og rundt 0,6-0,65 på småkjøring. Denne er chippet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klarte 0.52 eller 0.48 på min 130hk

2001 (ikke 4x4) med 4 personer og

36 mil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Naboen hadde en passat med 130ho han klagde å på høyt forbruk på ca 0,8. Fant ikke ut hva det var. Hva ikke 4x4.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal sies at kjørestil har veldig mye med forbruk å gjøre så dette vil jo alltid variere litt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har samme motor med tip, gått 170k snart. Ligger på 0.9 om vinteren og 0.7-0.8 om sommeren ved daglig bruk, har bare vært på en langtur og da var det betydelig lavere :). Skal ta service på automatkassen snart og håper at det vil hjelpe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.