Forgasserbytte 83 mod Golf C, 1,5 liter, JB motor med Pierburg 1B3 forgassar?

Anbefalte innlegg

Har fått tak i ein 83 mod Golf 1,5 liter, JB motor med Pierburg 1B3 forgasser. Bilen har stått i fleire år, forrige eigar har mekka på forgassaren utan å få motoren til å gå skikkeleg. Nokon som har peiling på grunnjustering av denne typen forgassar?

Ser og på nettet at mange anbefalar å bytte ut denne type forgassar når den ikkje fungerar godt. Tips til kva ein bør bytte til? Nokon som har eit godt eksemplar til salgs?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde 75' S 1.5 70hk, for over 25 år siden , ja jeg bytta den gangen forgasser 3 ganger. Problemet var at de slet med å holde på tomgangen , med rask nedbremsing , varm.

Tar ca 10 minutter å bytte gasserv, selv med 6 tommeltotter, men om det kryr av disse gasserv på hugger nå og man kan krype høyt og lavt mellom vrakene idag er uvisst.

jeg fikk fusk pga rusk i bensintanken, løste dette ved å ta ut bensinrøret i tanken, bøye det noen cm opp og sette på et filter i tanken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var vel noe VW pakke som også selges i Norge.

Sjekk MISAB.se (om jeg husker rett), Weber 36DGAV etc.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.