#1 Skrevet November 30, 2013 Har fått tak i ein 83 mod Golf 1,5 liter, JB motor med Pierburg 1B3 forgasser. Bilen har stått i fleire år, forrige eigar har mekka på forgassaren utan å få motoren til å gå skikkeleg. Nokon som har peiling på grunnjustering av denne typen forgassar? Ser og på nettet at mange anbefalar å bytte ut denne type forgassar når den ikkje fungerar godt. Tips til kva ein bør bytte til? Nokon som har eit godt eksemplar til salgs? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 30, 2013 Hadde 75' S 1.5 70hk, for over 25 år siden , ja jeg bytta den gangen forgasser 3 ganger. Problemet var at de slet med å holde på tomgangen , med rask nedbremsing , varm. Tar ca 10 minutter å bytte gasserv, selv med 6 tommeltotter, men om det kryr av disse gasserv på hugger nå og man kan krype høyt og lavt mellom vrakene idag er uvisst. jeg fikk fusk pga rusk i bensintanken, løste dette ved å ta ut bensinrøret i tanken, bøye det noen cm opp og sette på et filter i tanken. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 30, 2013 Var vel noe VW pakke som også selges i Norge. Sjekk MISAB.se (om jeg husker rett), Weber 36DGAV etc. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...