#1 Skrevet November 30, 2013 Jeg har nylig skiftet de fleste pakningene på toppdekslet på min 2.4 audi a6 1998 mod som akkurat har rundet 220k pga oljelekkasje.. Men 2 dager senere så lekker den mere olje enn før. Dvs. Konstant røyk fra grenrørene, spess på førersiden men jeg klarer ikke se hvor det lekker :-/ jeg har skifter alle pakningene utenom kamaksel-tetnings-ring-pakningen. Er det noe annet sted det kan lekke fra som er standard på disse bilene? Har sjekket litt på nett men finner ikke så mye klokt utenom toppdekselpakninger som ofte er årsaken og begynner å bli litt lei:-/ noen som har noe tips om hva det kan være? PS det ligger igjen oljeflekker på bakken på førersiden på ca 30-40 cm i diameter når bilen har stått litt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 30, 2013 Må du bruke spesielt silikon til høy temperatur på pakningen på alle gjørne. Bruke silikon under og over pakning. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 30, 2013 Jeg brukte silikon på alle spisse hjørner eller overganger 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 30, 2013 Men ikke på selve kantene ytterst på toppdekslet. Bare overgangene ved kjedestrammeren og på andre siden ved veiv sensoren 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 1, 2013 Kamstrammerpakninga samt halvmånen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 1, 2013 de har jeg skiftet..men på den "klossen" som sitter over kammen der hvor den kampluggen skal sitte så har jeg ikke brukt noe silicon eller pakning siden jeg så det ikke har vært noe der før heller og har tittet litt på nett og ingen av de andre trådene jeg tittet på der, så jeg noen som brukte det heller... jeg skifta toppdeksel pakningene, de pakningene rundt pluggene, de koppene som sitter i enden av kammen samt kamstrammer pakningen i stål og halvmånen under den pakninga..eneste jeg ikke skifte var den runde simringen eller hva det heter som sitter ved siden av den kam-koppen ..ellers er alt skiftet... jeg har hatt bilen i 3 uker og på den tiden har den brent inni 2 ganger, to motorfester pluss armen til motor feste har gått i stykker, jeg har måttet skifte lamper, forstilling og drivaksler og overhalt bremser...så jeg begynner å bli litt frustrert kan man si:-( - - - Updated - - - Må du bruke spesielt silikon til høy temperatur på pakningen på alle gjørne. Bruke silikon under og over pakning. mener du over og under toppdeksel pakkningen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 1, 2013 mener du over og under toppdeksel pakkningen? i hjørnene av pakningen er ikke skikkelig festet. Jeg jeg brukte silikon under og på pakningen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 3, 2013 Vi har gått gjennom alle pakningene i dag og det ser ut som om det kommer fra siden av toppen:-( 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 3, 2013 Var borti en 2,4 som lakk fra braketten til oljefilteret. Men det høres ut som det lekker lengre opp på motoren din? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 4, 2013 Virker som om det drypper på baksiden et sted også. Er det noen førere eller plugger der som kan lekke? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 4, 2013 På kamstillerpakningen er det ett blått felt, der skal man ha på blått tettningsmiddel fra Audi:) Har du gjort dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 4, 2013 Nei:-/ jeg trodde det var pakningen jeg:-/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 4, 2013 Men nå har jeg demontert åndinga til motoren og fra gass spjellet og ned til motoren var det dønn tett. Og pakningen til innsuget var sprekt over alt. Kan dette ha noe og si? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 4, 2013 Da ville jeg gjort dette:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 4, 2013 Jeg har fulgt med om det lekker der og der er det dønn tørt:-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 5, 2013 Ingen som vet om det med veivhus ventilasjonen har noe og si? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Desember 6, 2013 Eg bytta oljevent slangen på min 2,7 biturbo, uten at den brente oljelukta/ lekkasejn forsvant. Neste blir å bytte kam strammer pakningene.... som jeg håper er årsaken Får brent oljelukt inn i bilen spes ved tomgang. Og av og til kommer det damp/ røyk opp fra høyre side i motorrommet. nedenfra eksos manifold området. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...