#1 Skrevet Desember 1, 2013 Hei Skal bytte fremre simringen på veic, men for å hindre at jobben må gjøres på nytt så tenkte jeg å forhøre meg om rett måte å få denne inn igjen. Noen simringer skal vel monteres tørt, men er dette nylon ringer? På disse motorene er det vel gummi og da er det ok med litt olje for å få leppen til å gli greit og unngå at den vrenger seg? Den sitter veldig godt, så jeg har ødelagt avdragerkrokene som fulgte med settet fra biltema. Jeg skal ut igjen å forsøke med å lage noen små hull og sette fast skruer. Har noen tips om andre måter å få dem av? Er varme en god ide? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 2, 2013 Da tror jeg at jeg har funnet ut det med foringer som skal monteres med og uten smørning. Det er dem som er produsert i FPM (eng) gummi som skal smøres og kombinasjon av FPM og teflon som ikke skal det. Det ser ut til at VAG begynte å bruke teflonforinger ca-04 på noen motorer. (det er hverfall den infoen jeg finner ved at noen motorer skal ha olje på simring og noen skal ikke ha det). Det må da være dem med teflon som har mulighet for å vrenge seg. Gummiringene klarer vel man ikke å vri uansett. Teflon til V og gummi til H. [ATTACH=CONFIG]209437[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]209436[/ATTACH] Skruer hjalp ikke for å løsne forresten. Noen med andre gode ideer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...