#1 Skrevet Desember 1, 2013 Hei. Har en typ 85 coupe quattro med shippet 3b motor. Jeg har vanligvis kjørt på rundt 1, 2 til 1, 3 i ladetrykk. Men når jeg skulle bestille litt deler fra 034 motorsport kjøpte jeg med en stivere wg fjær. Hadde håpet på rundt 1, 5 i trykk men den dro rett opp på 2 bar, jeg skjønte at dette ble for mye og justerte den ned. Kjørte en stund på rundt 1, 7-1, 8 uten nødmodus. Kun kjørt pent i den perioden, synes selvfølgelig dette var gøy så jeg tenkte jeg skulle klemme til skikkelig en god tur! Da fikk jeg ett rykk i bilen å den gikk i nødmodus. Da dro jeg rett hjem å monterte tilbake org wg fjær. Men bilen var ikke den samme etterpå. Bilen lader ikke over 0, 5 bar å det er nesten ikke tyyshlyd. Bilen drar ok å turboen snurrer opp ladetrykk, dog mye lavere! Hva kan ha skjedd? Takker for alle saklige svar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 1, 2013 Blåst trykkslange mellom turbo og innsug en plass? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 1, 2013 åpne panseret og ta en titt om du ser revna slanger? evt slanger som har hoppa av. det er en god start 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 1, 2013 Da får jeg ta en sjekk på alle slanger. Synes hele greia er litt rar. Motor og turbo går som før, men klarer ikke bygge opp nok trykk. Takker for svar så langt; ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 1, 2013 Virker som nødmodus, selv om du kanskje skulle sett noe høyere mekanisk boost med stivere fjær. Støtter forslaget om blåst trykkslange, men du kan sjekke den lille slangen inn på ECU i tillegg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 1, 2013 Kan og være turboen som har røket. Hadde samme symptom i gamle S2 til Andre edland på forumet her og da var turbo gåen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 2, 2013 Da skal jeg sjekke over alt i morgen. Litt lite tid til den gamle bilen min før jul. Dersom det skulle være feil på turbo, noen forslag til en bedre turbo til et 280 hp oppsett? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 2, 2013 Egentlig ikke. K24 turboer får du for en slikk og ingenting. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 2, 2013 Med tanke på pris så er det like greit og bruke en k24 turbo med bare enkel 280 'chip sats'. Begynner du med større turboer må du uansett ha annen programvare i ECU'n din. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 3, 2013 Da har jeg gått over slanger, hatt ut turbo etc. Her virker alt greit. Men byttet vakumslange fra innsug til resirk ventil og byttet resirk ventil. Nå er alt i orden igjen; ) takker for all hjelp. Jeg jar nå fikset mitt problem. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...