#1 Skrevet Desember 2, 2013 Slenger ut dette i et håp at noen har noen idé, for jeg har virkelig gått tom... Audi 80 B4 2.0e: Når den får noe temperatur i motor, nominelt mellom 50 og 75 grader, fusker den forferdelig. Den dør ut, til den treffer rundt 1200-1400 omdreininger før det smeller til og den akselererer opp igjen, og så på'n igjen... Etter 80-90 grader har jeg normalt ikke dette problemet (men det kan forekomme). Når den "kommer tilbake" etter fuskinga smeller det så kraftig at etter 2-3 av dette, står det røyk ut av clutchen. Når dette skjer, og jeg frir den ut, spytter den og fusker med en tomgang på 1000-1200 omdreininger. Uansett hvor mye jeg prøver å lirke med gass, clutch, av og på med tenning vedvarer det. Hvis jeg også frir den ut under dette og gir bånn gass, klarer den ikke mer enn 3500-4000 omdreininger, høyere går den ikke. Jeg har innbilt meg at det er tenningskutt, så jeg har byttet følgende uten resultat: Tennplugger Dynamo Coil Batteri Fordelerlokk Rotor Alle ledninger imellom dette. Også testet LMM og denne var ikke defekt. Slengt på kondensfjerner og det var heller ikke tilfellet. Dette er ikke en dyr bil, men dette begynner å bli dyrt og resultatsløst for meg. Håper noen har noen lure idéer, for jeg har virkelig ingen igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 2, 2013 Vanntemp måler? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 3, 2013 Begge vanntempmålerene ble byttet sent i fjor, sammen med termostat og radiator. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 3, 2013 Definitivt mangel på tenning, ja.. Litt annerledes, men vi hadde problem med at bilen (Cabrio med 2.0E ABK) hostet og nesten stoppet innimellom, men bare når bilen var varm eller varm-ish. Kunne være litt til og fra. Fikk tips om at reléet som forsynte Digifant'en med strøm kunne være defekt, og sjekket dette. (Sitter på en brakett med andre reléer under rattet) Der var det skikkelig tørr lodding, etter å ha gått over punktene, har bilen gått prikkfritt siden. Verdt en sjekk, i hvertfall! Har ingen god forklaring på hvorfor bilen gikk brukbart når den var kald, men man kan kanskje tro at reléet endret seg når det fikk driftstemperatur? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 3, 2013 Digifant pøser på med bensin når ecu får lav spenning. Dette kan skje pga dårlig rele/lodding 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 3, 2013 Kjempefint, da ser jeg på dette med et ohm-meter. Husker dere hvilket relé dette var? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 3, 2013 (endret) Ser jeg har byttet denne før, når jeg kom på hvor den var. Sjekket også den nye, ingen problemer med den. Da er jeg tilbake til steg 1. EDIT: Byttet tennpluggsett til et annet sett, og ingen symptomer på første kjøretur. Får se hvordan det er videre.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 7, 2013 Niks. Den holder på ennå. Når jeg har rundt 70 grader, fusker een som f... gir bunn gass, den går til 4-5k, så gradvis dør ut før den slår til igjen ved 1300... lukter svidd olje/asfalt som f.... Noen med vagcom i østfold? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 12, 2013 Føler jeg spammer, men men. Målte lambdasonden på nytt i dag, etter et tips. Sitter en kontakt, samt en liten svart kabel med kabelsko. Det er tydeligvis den svarte som gir signal til motor. Målte fra den svarte kabelen til jord, men det var ingen kortslutning der. Derimot målte jeg både AC og DC, men jeg klarte ikke å få noe signal ut av den. Er da den kaputt eller måler jeg på feil kabel? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 18, 2013 http://www.youtube.com/redsent Video på fuskinga.. Ny lambdasonde er bestilt, får håpe den fikser det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...