Audi A6 C6, litt lakkslipp fremst på kanal / mot hjulbue forhjul

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg eier en Audi A6 "C6" Avant 2005-modell. Har noe lakkslipp fremst på kanalen, helt i overgangen mot hjulbue. Så det er et område som er utsatt for spruten fra forhjulene. Hadde Møller til å se på det, de vurderte om skaden kunne tas på noe de kalte ikke garanti men "kullanse" (riktig stavet?). Vel, de konkluderte med at de ikke gadd det.

 

Hva bør jeg gjøre med en slik skade? Det er snakk om lakkslipp på ca 1-2 cm. Man kan ta tak i lakk og dra av en større flik ser det ut som da det løsner litt. Rent metall blir avdekket (svak rustprikking). Møller skisserte 20000-kroners klassen for å ta dette, de snakket da om å omlakkere hele kanal-delen på begge sider. En slik kostnad hørtes helt horribelt ut i mine ører. Hva bør man gjøre med lakkslipp?

 

På forhånd takk hvis noen gidder å svare :-)

 

Espen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sinkslipp, er det vel det kalles.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var jo en horribel sum da men det er standard på di bilene jeg har det samme på min A4. Du bør gjøre noe med det for det blir jo være. Du kan slippe det å legge på grunning og flekk lakkerer eller så kan du snakke med et lakkeringsverksted å spørre om pris. Regner med en sånn jobb vil koste ca 8000 - 9000

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn blir det seende ut etter 3år..

Golf Plus 2006, avvist av Møller Hamar da det hadde tatt gått for langt før det ble klaget på. Bilen hadde vert på service hos de hvert år siden den var ny...

Sliper det ned og lakker med Wurth Rust grunning, vanlig grunning og bokslakk (bilen skal i lakkboks senere men den er ikke klar enda)

 

2013-12-02130624_zps57c89792.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen av kriteriene for att du skal kunne få ein kullans/godwill er att det ikkje er over 2 år siden forrige service, eller så kan du ta ein service samtidig som dei fikser det til deg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.