Ullyd/merkelig lyd fra VW Passat 4 motion 2006 mod 2.0TDi

Anbefalte innlegg

Hei,

Har hatt en kompis sin bil innom. Han hadde vært til møller og de mente clutch og svinghjul var gåent. Dette på bakgrunn av en lyd de hørte fra motoren.

Jeg prøvekjørte bilen, null sluring, null vibrasjon og ingen mekansike lyder. Prøvde å pushe den stakkars clutchen det jeg var mann om. Pedalen er også 100% perfekt etter mine begreper.

Så lot jeg bilen stå på tomgang og da kommer det en lyd fra motor. Jeg mener å ha lokalisert at lyden kommer fra bak på motor, mellom torpedoveggen om motoren. Er 99,9% sikker på at den ikke kommer fra gear/svinghjul.

Lyden høres ut som luftgulping... Vanskelig å forklare, men det virker som enten en lekkasje eller noe annet. kommer ca hvert halve sekund og er ganske dyp lyd. Ikke noe mekanisk.

Noen som har vært borti noe liknende? Og kan det faktisk være clutch? Høres meget merkelig ut hvis en utslitt clutch skal lage slik lyd, og kun på tomgangskjøring... Når man gir litt gass så forsvinner lyden forresten?

Veivhusventilasjon, egr, innsug?

Tips erfaringer mottas med takk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.