Oljetrykks-alarm/Autocheck S4

Anbefalte innlegg

Gjelder '92 S4 2,2.. Noe modifisert med Haltech og div.

Originalt ledningsnett til det som har med instrumentpanel å gjøre. Eneste som ikke er originalt her er vel turtalls-signalet som nå kommer fra Haltech ECU. (utgang PWM1 med 8V pick-up mener jeg ?)

Ledningene til ladetrykk/forbruk/diagnose som gikk fra Motronic til kjørecomputer er frakoblet under dashbord nå.

PROBLEMET:

Når jeg starter bilen kommer oljetrykks-varselet opp i Autocheck etter tre-fire sekunder, og blir der så lenge bilen går. Oljetrykket er fint på måleren.

Har målt sensorene, både 0,3 og 1,8. Begge fungerer, og begge skifter posisjon når motoren starter. Har prøvd å laske sensorene til jord/brudd slik de skal være når alt er ok, ingen forskjell. Har målt begge ledningene inn til instrumentet, begge er ok. Lodda over pinnene til Autocheck, pussa og rensa kontaktpunkta på pluggene. Ingen forskjell. Har prøvd å bytte kjørecomputer/Autocheck i mitt instrument, ingen forskjell. Har prøvd et helt annet instrumentpanel, fortsatt samme feil. Har også montert ekstra jording fra motorblokka og ut til rammevangen, uten at det hjalp...

Nå vet jeg ikke flere alternativer...så håper noen her har peiling :)

Er det andre ting som "aktiverer" oljetrykks-alarmen ? Skal vel være kun de to sensorene på 0,3 bar og 1,8 bar (2000rpm) ? Hvorfor forsvinner ikke alarmen når jeg lasker/bryter sensorene ? (0,3B på trykkgiveren bryter kontakt ved oljetrykk, 1.8B på egen 1-polt trykkbryter legger kontakt ved oljetrykk)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.