Start problemer ved varm motor 1,9 Tdi 2005 mod.

Anbefalte innlegg

Har et problem med min Golf 1,9 Tdi 105 hk 2005 modell.

Lett å starte selv ved kuldegrader, men når jeg må starte den ved varm motor må jeg kinne en god stund og muligens 2 ganger før den tenner.

Motor lampe tenner og sier STOP ved lang kinning men forsvinner ved start.

Har et lite diagnose app og får opp feilkode på glødeplugg nr 3 men ser ikke helt sammenhengen at dette kan være problemet til at den er tung startet.

Noen med erfaring på dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har det samme problemet med min 2005 a3, har bytta batteri og glødeplugger. Neste steg er starteren(har fått bekreftet fra albjerk at den ikke spinner fort nok rundt) mulig det er den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. vi får holde hverandre oppdatert slik at vi finner ut av dette:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel noe spessielt om starteren sviver fort nok ved kald motor(olje), men ikke med varm motor?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må ha en riktig feil søking med riktig diagnose.

Det kan vare også temp måler,hvis temp sensor leser feil temp.og tenner ikke plugger og vil ikke starte eller starte vanskelig.

Mål strøm til gløde plugger hvor mange amper de trekke,måe 20A par plugg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips så langt, blir en tur på diagnose i morgen tenker jeg der har de salus og en stor borsch tester så noe lurt burde mann finne da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.