Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg 17" felger til vinterdekk til min Touran. Har i ettertid oppdaget at det er originalfelger fra en Passat med bredde på 7, 5". Selger opplyste at de var 7", vel i hus er så ikke tilfelle. Planen var å kjøre 205/50 dekk da jeg ikke ønsker å gå for litt bredere og vanligere 225/45.

 

Blir 205 litt for mye strekk på en 7; 5" felg og vinterdekk? Står 225 på nå og det passer perfekt i mine øyne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går fint med 205/50 på 7,5" felg. Får vel en bitteliten strekk på dekka, eventuelt rette dekksider. Jeg hadde ikke stresset med å bytte felger av den grunn.

 

Edit; Kjører selv på 205/55-16 på noen Audi-felger som jeg mener er 7,5x16. Og det er helt kurant kombinasjon på vinterdekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

205 på 7.5 toms felg passer fint det, jeg tror ikke du kommer til å se eller merke forskjell på 7" og 7.5" bredde felg, det blir bare 6 mm til hver side.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytter ikke felger, men lukter litt på 215/50 også. Er vel det som sitter på touran cross originalt. Me får sjå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig det bare er min men eg har 10% for høy visning av fart (88 på speedo er 80km/t) med original dimensjon 225/45/17, Er det vanlig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

VAG er vel kjent for å ligge minst 5km/t over originalt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

VAG er vel kjent for å ligge minst 5km/t over originalt..

 

De fleste biler er det, det skal nemlig være en feilvisning der. De eneste nyere bilene jeg har kjørt som har vært nøyaktige er Peugeot.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører med 205/50-17 piggdekk på 7,5" felg og synes personlig at det ser riktig ut. Forholdsvis rett dekkside, kanskje en smule strekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du noen bilder Jonas?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig det bare er min men eg har 10% for høy visning av fart (88 på speedo er 80km/t) med original dimensjon 225/45/17, Er det vanlig?

 

Jeg har blitt fortalt at alle biler blir levert med ca 10% misvisning fra fabrikk, men det er ikke sikkert det stemmer altså. Men av erfaring så har det stemt sånn ca på de biler jeg har hatt om man ser på speedofart og GPS fart.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 205/50-17 på 7,5" bred felg.

 

huzuteve.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du noen bilder Jonas?

 

Ja, det har jeg

205 50 17.jpg

205 50 17..jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så jo slettes ikke ille ut. Passe strekk uten at man syns det blir for mye.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjørte med 205/50 dekk på 7,5" bred 17" felg på Golfen jeg hadde tidligere. Fungerte veldig bra :)

 

Slik så det det ut:

IMG_3200.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.