Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har en Audi A6 C4 2,5Tdiq 1996 som jeg fikk problemer med her om dagen.

 

Startet den på lørdagskvelden (litt tregstartet men det har den alltid vært uten og funnet noen feil...) Så rasslet det noe forferdelig på tomgang, men lyden kom bort på litt høyere turtall. Gikk forran å sjekket hva som skjedde, det kom røyk ut fra registeret...

 

Etter det så har jeg ikke fått start, virker tung og dra rundt...

 

Noen tanker om hva som har skjedd her før jeg bestemmer meg om hva jeg skal gjøre med bilen?

 

Kan regreima ha hoppet over ett par tenner??

Skiftet regreima og dieselreima i sommer samt timet den selfølgelig...

 

Er chippet og har fått pp764 dyser

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville ha stilt motor i ØD og kontrollert timingen. Kan være kilen på enten veivdrevet eller kamdrevet som er gått.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

på min Audi tdi c4 2,5 løsnet vulkinga i svinghjulsdemperen, gikk inn i registerreima så reima hoppet over noen hakk, luktet svidd gummi. knuste 8 løftere, du bør undersøke om det er det som har skjedd,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvem gjorde registerjobben? Ble veivbolten da smurt med olje og dratt til 220NM + 270 grader? Ble strammehjul med bolt skftet, ble vannpumpe skiftet?

 

Lyd, røyk fra register, ikke-start og tung å dra rundt - høres ut som registerras.

 

Jeg ville ha stilt motor i ØD og kontrollert timingen. Kan være kilen på enten veivdrevet eller kamdrevet som er gått.

 

Kile på veiv kan rykel hvis ikke veivbolt er strammet skikkelig.

Kammen har ikke kile, sitter kun på kon og den løsner ikke dersom kambolt er trukket til med korrekt moment.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvem gjorde registerjobben? Ble veivbolten da smurt med olje og dratt til 220NM + 270 grader? Ble strammehjul med bolt skftet, ble vannpumpe skiftet?

 

Lyd, røyk fra register, ikke-start og tung å dra rundt - høres ut som registerras.

 

 

 

Kile på veiv kan rykel hvis ikke veivbolt er strammet skikkelig.

Kammen har ikke kile, sitter kun på kon og den løsner ikke dersom kambolt er trukket til med korrekt moment.

 

 

 

 

Det var Autoex i Trondheim som gjorde jobben i sommer, å skal være veldig erfaren med disse motorene som jeg har fortstått.

Røsket av dekselet over regreima, alt ser fint ut. Forruten at jeg la merke til en gummibit(lignet på litt paknisngsmasse)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Update: Har sett litt på saken, ser kanskje ut til at strammehjulet til regnreima har løsnet. Skal se om jeg finner noen bilder i ETKA.

Men da vil jeg nok tro at jeg har en garantisak mot Autoex kanskje...

 

Da er det vell registerhavari...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.